Híreink
Nehéz feladat előtt állnak a családi vállalkozások
Teljesen át kell alakítani a gondolkodásmódjukat, hogy biztosítani tudják az utánpótlást a következő évtizedekre. Meghatározó szerepet töltenek be a magyar gazdaságban a családi vállalkozások, akiknek folyamatosan
Sebezhetőbb a cég, ha a vezető kevés érzelmi támogatást ad
Sebezhetőbbek gazdasági válság alatt azok a vállalatok, ahol a vezetők kevés érzelmi támogatást adnak az alkalmazottaknak – állapították meg a Corvinus kutatói. A Közgazdasági Szemle
Nyolcszázmilliós beruházással növeli európai és amerikai piacát a kecskeméti Autoflex-Knott
800 millió forint támogatásból fejlesztette gépparkját és korszerűsítette az épület-energetikáját az utánfutó alkatrészek gyártásával foglalkozó kecskeméti Autoflex-Knott. A beruházáshoz 400 millió forinttal járult hozzá a
Tudásátadás generációkon át – Egy százéves családi vállalkozás története
Bárány Lászlóval, a Master Good csoport harmadik generációs tulajdonosával beszélgetett Hosszú Péter, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda munkatársa a tudásátadásról, illetve a negyedik generáció „hatalomátvételéről”. Önök
Jelentős bérköltség-növekedéssel számolnak a családi cégek
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas
Kiemelt figyelmet fordít a Z-generációra a Trans-Sped
A Trans-Sped társadalmi felelősségvállalás programjában kiemelt helyet foglal el a szakmai utánpótlás képzése, a fiatalok szakmai elköteleződésének támogatása, valamint a tudásmegosztás, így a logisztikai nagyvállalat
Rekordévet zárt, már 103 országban kaphatók a magyar családi cégcsoport termékei
5 márka, 103 ország, 15 százalékos növekedés, 90 milliárdot meghaladó forgalom – az elszálló alapanyagárak mellett is sikeres 2023-as évet zárt a BioTechUSA-cégcsoport. A vállalatot
A családi cégek felénél aktuális kérdés a generációváltás
Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk
Folyamatos költségoptimalizálás a Vajda-Papírnál
Vajda Attila – Vajda-Papír Kft. | ügyvezető igazgató A 25 éves Vajda Papír higiéniai (háztartási és közületi) papírtermékek gyártásával foglalkozik. Három hazai és egy norvég
Mi várható a gazdaságban 2024-ben?
Németh Dávid – K&H Csoport | vezető elemző Csontváry-Kosztka Tivadar festőművészként vált ismertté, de azt már kevesen tudják róla, hogy korábban sokáig gyógyszerészként tevékenykedett. Ugyanabban
Költségoptimalizálás, hol és hogyan?
Vég Ottó | 3rdGen Tanácsadó- és Szolgáltató Zrt. | tulajdonos, CEO 35. K&H Családi Vállalatok Klub 2024. 02. 21. Közel 40 magyar tulajdonú céggel dolgoztak
Lezárult egy fejlesztés a Trans Lex Work Kft.-nél
A Trans Lex Work (TLW) Kereskedelmi, Szolgáltató és Tanácsadó Kft. öt év alatt több mint 300 millió forintot fordított egy komplex karbantartás-menedzsment megoldás kifejlesztésére, amellyel
Nem minden zöld, amiről azt állítják
Többszintes, államilag szabályozott fenntarthatósági jelölőrendszer kialakítását javasolja a GVH Budapest, 2024. január 11. – Sok esetben nem egyértelműek, zavarosak a zöld reklámüzenetek, a fogyasztók jelentős
Bizalmi vagyonkezelés (BVK) 2024
A bizalmi vagyonkezelési (BVK) struktúrák az utóbbi pár évben terjedtek el igazán. Az elmúlt években hazánkban is egyre népszerűbbé vált a komplex vagyontervezési megoldásokat kínáló
Új fenntarthatósági törvény
Az idei évtől alapvető változások léptek életbe a fenntarthatósággal, vagyis ESG-vel kapcsolatos vállalati kötelezettségek területén, ami valamilyen módon minden hazai társaságot érinteni fog. Míg a
A Baki Agrocentrum 30 éves fennállását ünnepelte
Szorgalom, kitartás, alázat, együttműködés és nagyon sok beszélgetés, fogalmazta meg Balogh Ádám, a Baki Agrocentrum Kft. ügyvezetője családi vállalkozásuk sikerének titkát fennállásuk 30 éves jubileumán.
Évi 20 millió szelet, 20 ezer tonna por, 1 milliárd kapszula és tabletta
A legismertebb hazai étrend-kiegészítő és speciális élelmiszer gyártó és forgalmazó a kevés olyan magyar családi vállalkozások egyike, mely kis cégből európai viszonylatban is komoly tényezővé
Hogyan kell felkészíteni az új generációt a családi vállalkozás átvételére?
Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél felkészült-e az utódlásra? A
Generációváltás: magasabb a profithányad, ha családtag ül a menedzsmentben
A FINO-FOOD Kft. neve elsőre keveseknek ismerős, de a Magyar és Finom, a Hazai és Finom, valamint a Vegajó márkanevek talán már igen. Közös bennük,
Az utódlási harcok nemcsak károsak, de értelmetlenek is a családi cégekben
Az HBO sorozatában, az Utódlásban a Roy család tagjai kétségbeesetten próbálják megmenteni a családi vállalkozást és – persze – leginkább a saját vagyonukat. Négy testvér ármánykodik egymás ellen, közben
Nagy változások jöhetnek a dohányiparban
A 2024-es európai parlamenti választásokat követően az új testület várhatóan újult erővel veszi szemügyre a dohányipart érintő szabályozásokat – mondta az Indexnek Füzi Csaba, a