Biotechusa

Évi 20 millió szelet, 20 ezer tonna por, 1 milliárd kapszula és tabletta

A legismertebb hazai étrend-kiegészítő és speciális élelmiszer gyártó és forgalmazó a kevés olyan magyar családi vállalkozások egyike, mely kis cégből európai viszonylatban is komoly tényezővé tudott válni. A BioTechUSA-cégcsoport márkáival 103 országban van jelen és több mint 90 milliárd forint az éves árbevétele. Sikereiket a folyamatos fejlesztéseknek is köszönhetik – derült ki az első alkalmon, amikor újságíróknak is megmutatták a Szadán lévő gyárat és logisztikai központot.

A gyárbejárás alkalmából Lévai Bálintot, a cégcsoport vezérigazgatóját, társtulajdonosát kérdeztük. Aki elmondta, hogy nagy erősségük, hogy náluk a termékfejlesztés, a gyártás, a minőségirányítás és a logisztika is egy kézben, házon belül van. Így tudnak a változó fogyasztói igényekhez folyamatosan alkalmazkodni – ehhez ugyanakkor szükségesek a folyamatos fejlesztések is.

https://youtube.com/watch?v=eO_RUIdiEzo%3Fenablejsapi%3D1%26origin%3Dhttps%253A%252F%252Ftelex.hu

Gyorsabb és hatékonyabb lett a rendelések összeállításának ideje

Az esemény apropóját az adta, hogy a gyártó- és logisztikai központ új, modern automata raktárral bővült. Így gyorsabbá válik a fogyasztók és üzleti partnerek rendeléseinek kiszolgálása, a munkatársakat a logisztika más területein tudja foglalkoztatni a cég. Az automata raktár fejlesztése közel 1 milliárd forintból valósult meg, melyből az állami támogatás mértéke 245,4 millió forint. A négyszintes, modernebb és kényelmesebb szociális blokkok kialakításával pedig a vállalat célja, hogy növelje munkaerőmegtartó képességét.

Az új raktár havonta nagyságrendileg 60 000 rendelés lebonyolítására és 300 000 darab termék tárolására képes, az „ember az áruhoz” működéssel szemben az „árut az emberhez” elven működik. A fejlesztésnek köszönhetően, amennyiben a raktár összes kiszedési pontja teljes kapacitással üzemel, percenként 8 rendelés kiszedésére képes. Ezáltal a kiszedési idő töredéke lett a hagyományos komissiózási, azaz a kézi kiszedési időnek, így a vevői és partneri rendelések összeállítása jóval hatékonyabbá vált.

Az új automata raktár – Fotó: BioTechUSA
Az új automata raktár – Fotó: BioTechUSA

Szadán és Dunakeszin összesen közel 44 000 négyzetméteren gyártja, csomagolja és raktározza termékei túlnyomó részét a cég – évente 20 millió szelet, 20 ezer tonna por, 1 milliárd kapszula és tabletta előállítására képes. A világon kevés étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó cég mondhatja el magáról, hogy saját gyárral és logisztikai központtal rendelkezik.

A dolgozók megbecsülése is fontos

A vállalat szadai komplexumának modernizálása keretében több mint 1 000 négyzetméter hasznos összterületű szociális blokkokat is átadtak. „Közel 600 munkavállalónk dolgozik Szadán hétfőtől péntekig 2 műszakos munkarendben, kényelmes, rendezett munkakörnyezetben. Kollégáink sportolásának és egészségének támogatása érdekében egy teljesen felszerelt, kétszintes edzőtermet is kialakítottunk új épületegységünkben. Célunk, hogy vonzó munkakörnyezetet biztosítsunk munkatársaink számára, fokozzuk lojalitásukat és így hosszú évekig dolgozhassunk együtt” – mondta Markovics Diána, a BioTechUSA-cégcsoport ellátási területekért felelős ügyvezető igazgatója.

Tudatos építkezés

A vállalat 2024-ben is folytatja fejlesztéseit a hosszútávú omnichannel üzleti stratégiájával összhangban. Ennek lényege, hogy a cégcsoport minden lehetséges platformon értékesít: termékeihez hozzá lehet jutni offline és online, saját és partneri webáruházakban és boltokban, edzőtermekben, hipermarketekben, élelmiszerbolt-láncokban, drogériákban, töltőállomásokon és patikákban.

Fejlesztik, korszerűsítik az óbudai központi irodaházukat, ahogy a szadai gyártó- és logisztikai komplexumot is. A dunakeszi üzem technológiai korszerűsítése is zajlik, és további energetikai – főként napelemes rendszerek – fejlesztések kivitelezését is megkezdték.

Európa egyik legnagyobb étrend-kiegészítő és speciális élelmiszer gyártója és forgalmazója jelenleg több mint 100 országban, 48 webshoppal, 304 franchise üzlettel, 1800 munkavállalóval és 4500 partnerrel van jelen. A BioTechUSA-n túl a cégcsoporthoz további négy márka tartozik: a Scitec Nutrition, a Builder; a ShakerStore és a VitaminShop. A vállalat folyamatosan fejleszti termékportfólióját, mely jelenleg több mint 2000 termékből áll. A vállalat aktív adományozási tevékenységet is folytat, mely során többek között egészségügyi dolgozókat, rászorulókat és nonprofit szervezeteket támogat.

Megosztás

Nehéz feladat előtt állnak a családi vállalkozások

Teljesen át kell alakítani a gondolkodásmódjukat, hogy biztosítani tudják az utánpótlást a következő évtizedekre. Meghatározó szerepet töltenek be a magyar gazdaságban a családi vállalkozások, akiknek folyamatosan

FBN-H