Lévai Bálint

Rekordévet zárt, már 103 országban kaphatók a magyar családi cégcsoport termékei

5 márka, 103 ország, 15 százalékos növekedés, 90 milliárdot meghaladó forgalom – az elszálló alapanyagárak mellett is sikeres 2023-as évet zárt a BioTechUSA-cégcsoport.

A vállalatot a szülők alapították, a stafétát 2014-ben vette át két fiuk. Abban az időszakban álltak át saját gyártásra, de a termékfejlesztés is házon belül van. A külföldi terjeszkedésnek is köszönhetően 10 év alatt tízszeresére nőtt a forgalom és hasonlóan ambiciózus terveik vannak a következő időszakra is.

A hazai piacvezető szerep megőrzése mellett a vállalat exportőrként olyan kulcsfontosságú célországokban növelte a részesedését tavaly, mint Franciaország, Németország vagy Lengyelország. Dinamikusan növekedett a régiós piacokon túl Dél-Európában, így Spanyolországban, Portugáliában és Görögországban is, északon pedig Norvégiában és Izlandon. Az árbevétel pedig továbbra is rendkívül diverzifikált: az export 80 százalékos súlyának az adja a valódi értékét, hogy több mint 20 desztinációban bonyolít már ma is forintban kifejezve milliárdos forgalmat.

„Minden krízis neveli a vállalatot”

Lévai Bálint, vezérigazgató elmondta, ahogy idén, jövőre is a közvetlenül, a fogyasztóknak értékesített termékek körében látják a fejlődés kulcsát. Már csak azért is, mert Európán kívül disztribútorokkal dolgoznak, azokra a piacokra kisebb a kihatásuk.

Mivel több mint 100 országban forgalmazzák a termékeiket, oda kell figyelniük arra, hogy milyen speciális igények jelennek meg világszerte. Amikor ilyet tapasztalnak, új terméket fejlesztenek, amit mindenhol elérhetővé tesznek. A cégcsoport egyik erőssége éppen ez: házon belül van a termékfejlesztéstől, a gyártáson és minőségbiztosításon át, az értékesítésig minden terület.

A BioTechUSA-cégcsoportot ugyan a szülők alapították, de ők a napi szintű döntéshozatalban nem vesznek már részt. „Élvezik, hogy hátrébb léphettek, amit könnyebbé tesz, hogy jönnek az eredmények, nem kell izgulniuk” – mondja Lévai Bálint.

„Nem multik beszállítói vagyunk, hanem a fogyasztóké. Őket kell meggyőznünk, az igényeik alapján kell termékeket fejleszteni és gyártani.”

„Tavaly az elszálló energiaárak okozta nehézségek miatt sok mindent át kellett szervezni, újra kellett gondolni. Azt gondolom, minden krízis nevelni tud egy vállalatot, sokat tanultunk a saját működésünkről.” -teszi hozzá.

Az elsősorban kék galléros pozícióban megjelenő munkaerőhiányt ők is tapasztalják, de csökkenő mértékben. Úgy gondolja, hogy nem a kevés a munkaerő, hanem a kevés bér, a nem megfelelő juttatási csomag okozhatja a cégek problémáit.

Növekedés háborús évben is

45 üzletet nyitottak tavaly világszerte, évente mintegy 200 új ízzel jelennek meg. Nőtt a prémium szegmens, így kevesebb vásárló csinált nagyobb forgalmat 2023-ban. 10 éve nem gondolták volna, hogy tízszeres növekedést tudnak elérni, a következő 10 évre is ezt kell kitűzniük.

Ez egy nagy piac nagy növekedési potenciállal, hiszen egészségre, sportra világszerte költenek az emberek. A fő, fehérje alapú termékvonal mellett a kollagén és vitamin tartalmú áruk iránti kereslet nő leginkább.

1800 munkavállalóval és 4500 partnerrel a cégcsoport immár 103 országban van jelen 49 webshoppal és 307 üzlettel. A BioTechUSA az egészség és sport iránt elkötelezett átlagemberek márkája, az edzőterembe járók a Scitec Nutrition branddal találkoznak, étrendkiegészítő webáruházuk a Builder; egyedi keverőpalackokat gyártó üzletáguk a ShakerStore, vitaminkészítményeket a VitaminShop forgalmaz.

A legnagyobb kereslet továbbra is a fehérjeporok iránt van, de az étrendkiegészítők térhódítása is folytatódott. A technikai jellegű kiegészítők – így a kapszulák, a tabletták – mellett egyre több speciális élelmiszer fogy. A termékek elérhetők offline és online, saját, illetve partneri webáruházakban és boltokban, edzőtermekben, szuper-, hipermarketekben és diszkontláncokban, drogériákban, töltőállomásokon, valamint patikákban egyaránt.

Tavaly megnyílt a nemzetközi 100. üzletaz első spanyolországi BioTechUSA egységdebütált az első külföldi Scitec Nutrition bolt Németországban. Európán kívül továbbra is figyelemreméltó az a masszív bővülés, amit például Irakban vagy Vietnámban ért el a vállalat.

Maratonfutás étrendkiegészítőkkel

Közel 44 000 négyzetméter hasznos alapterületen, 24 000 raklap tárolására képesek Szadán és Dunakeszin. Éves gyártási kapacitásuk 20 millió szelet, 20 000 tonna por, 1 milliárd kapszula és tabletta. Tavaly modern automata raktárral bővült a gyártás, ezt mi is megnéztük.

Felújították a 3 szintes, 1500 négyzetméter beépített hasznos összterületű óbudai régi irodaházukat, társadalmi felelősségvállalási programjuk keretében 355 millió forint értékben adományoztak mintegy 83 000 doboz terméket, készpénzt, illetve rehabilitációs, diagnosztikai és terápiás eszközöket.

„Az étrendkiegészítők piaca nem válságálló, mi vagyunk egy válságálló cég a piacon, ha a BioTechUSA-cégcsoport útja egy maratoni futás, akkor a 42-ből még csak az 5. kilométernél járunk.” -állítja Lévai Bálint.

2024 több mint 50 boltnyitást hozhat, illetve évi több mint 50 millió prémium fehérjeszelet előállítására alkalmas gyártósor átadását is tervezik.

Forrás: telex.hu | 2024. április 21.

Megosztás

Mire figyeljünk a családi vállalkozás átadásánál?

Az utódlástervezés olyan hosszú távú, stratégiai befektetés, amely mind a nagy-, mind a középvállalkozásokat megvédi az elkerülhetetlen jövőbeli fennakadásoktól. Az utódlástervezés egyáltalán nem nevezhető egyszerű

FBN-H