29 családból közel 60 fő vett részt a májusi klubon a Marriott Hotelben. A képekhez klikkelj ide! Az est első felében "A növekedés az új stratégia" címmel a Budapesti Értéktőzsdétől Dr. Lódi Katalni beszélgetett a stratégiaalkotásról néhány partner cégükkel, akik megosztották velünk tapasztalataikat és fejlődésüket az Elite program keretében. Ezt követően Új-Zélandról láttunk-hallottunk egy kis ízelítőt Sepherd Csaba prezentálásában, majd a Jójárt Család mutatkozott be. A késő esti közgyűlés elfogadta az éves beszámolókat, az idénre tervezett költségvetést és az Ellenőrző Bizottág beszámolóját is. 

Kia Ora! Üdvözlöm!

 

A magyar származású Új-Zélandon élő idegenvezető, Shepherd Csaba lebilincselő előadást tartott Új-Zélandról. Csaba évek óta segít az utazóknak megismerkedni ezzel a lélegzetelállítóan szép országgal. Küldetése, hogy olyan bensőséges szervizt nyújtson, amelyet átitat Új-Zéland örömteli és életszerető szelleme.

Egyedi igények alapján összeállított utazások szervezését már 2 főtől vállalja Új-Zélandon és a csendes-óceáni térségben. Privát útjai az igények alapján a prémium, a luxus vagy a high-end kategóriába sorolhatók. Járművei (hivatásos sofőr idegenvezetővel): Mercedes GSL SUV, BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR LWB, kis csoportokhoz pedig Mercedes Valente Prestige.

Ha érdekel ez a lehetőség, keresd Csabát mielőbb, mert családias jellegű utaztatási üzletpolitikája miatt nagyon korlatozott az éves kapacitasa. Elérhetőségei: NewTourZealand Limited, M: +64 21027 82473, E: info@newtourzealand.com, Web: http://www.newtourzealand.com

A növekedés az új stratégia (kerekasztal beszélgetés Dr. Lódi Katával)

A terv azért kell, hogy legyen min változtatni, a stratégiaalkotás pedig valójában nem külső szakértőkkel történik, hanem a kollégákkal. A Megakrán Nyrt. társtulajdonosa, Vitkovics Péter szerint a cél maga a stratégia, célja pedig mindenkinek van. A stratégia része a vízió és a misszió, ami azt mutatja meg, miért vagyunk itt, mi különböztet meg minket másoktól és hol képzeljük el magunkat a jövőben. Az a tulajdonos, aki képes arra, hogy a napi rutinból kiszakadva, elvonulva felülről nézze a saját vállalkozását, az képes a stratégia alkotásra és ahhoz kapcsolódóan akciótervek készítésére is. Ebben segít az Elite program. Úgy gondolja, hogy mindig saját magunkban kell bízni, a saját erőforrásainkra kell támaszkodni és a saját utunkat kell járni. S hogy ehhez mennyire van szükség külső tanácsadóra? Vitkovics Péter szerint a tapasztalt külső szemre szükség van az objektív kép feltárásához, mert a tulajdonost általában egy természetes vakság sújtja.

Külső szakértő nélkül a DM-Ker Kft. sem boldogult volna, vallja az egyik tulajdonos, Bátor Ferenc. Náluk két család között oszlik meg a tulajdon, s a két családban összesen 5 gyermek született. Ő és tulajdonostársa a buktatóktól próbálja megkímélni a gyermekeit, de valójában nem tudja, melyik a jobb út, a kényszer vagy a szabad választás. Ő személy szerint a  20 éves fiát tanulás, információszerzés céljából mindenhová magával cipeli, az Elite programon is együtt vettek részt.

A Megakránnál a stratégiaalkotás folyamatában nem vették figyelembe a tuljdonosok korát és azt, hogy hol tartanak a generációváltásban, mert véleménye szerint a stratégiát a vállalkozás életkorához kell igazítani. Náluk akkor volt szükség a stratégiaváltásra, amikor a tulajdonos egy személyben már nem tudta átlátni, ellátni a feladatokat. A tulajdonos utódja épp akkor ért fiatal felnőttkorba. Ahogy egy adott kort elérve a gyermekünk kezét is elengedjük, úgy kell elengednünk a cég kezét is bizonyos szint felett egy profi menedzsment megbízásával. 

A következő lépés, hogy a megtervezett stratégiát implementálni kell és kommunikálni mind a dolgozók, mind pedig a partnerek felé. Péterék őszintén és egyszerűen kommunikálták minden alkalmazott felé, mert úgy gondolták, csak akkor lesz az új stratégia sikeresen megvalósítható, ha mindenki melléáll. Aki nem tudott vagy nem akart lépést tartani a változással, azt le kellett cseréni. Mivel a legapróbb dolgok is zavart kelthetnek a rendszerben, ezért nagyon fontos a tiszta kommunikáció.

A Gloser infokommunikációs Kft. tulajdonosa, Szekeres Viktor elmesélte, hogy ők csak bizonyos problémák megoldására vették igénybe külső szakértők segítségét, a stratégiaalkotásban nem. Az új stratégiát először plenárisan, majd kiscsoportokban, mini workshopokban kommunikálták a dolgozók felé, ahol mindenki feltehette kérdéseit. Az Elite program keretében - ahol az első modul a stratégiaalkotás volt - ők megtanulták azt, hogyan lehet másként gondolkodni, hogyan lehet szintet ugrani. 

A Megakrán részt vett a teljes képzésen, melynek keretében befektetők előtt kellett prezentálni a vállalati történetüket. Mivel Péter már évek óta menedzsmentet tanít, neki tartalomban nem adott olyan sokat a program, viszont szemléletben rengeteget fejlődött. Úgy véli, ha ezt a szemléletet Magyarországon a vállalati szektorban sikerülne elterjeszteni, sokkal több lenne a boldog vállalkozó. Számára az volt a legnagyobb tanulság, hogy mennyi mindent nem tudnak még, s hogy az élethosszig tanulás a vállalatvezetés, vállalatépítés területére is vonatkozik.

Az Elite programban jelenleg 24 magyar és 1100 nemzetközi cég vesz részt. Óriási haszna, hogy a közösségen belül egymástól is lehet tanulni. A programban való részvétel pedig most 100%-os támogatottságot élvez EU-s forrásból, ezért most érdemes jelentkezni a képzésre! 

A fórumról

Családi Vállalat Tulajdonosok Klubja

Nőtt a leszakadó vállalkozások aránya

Míg a szolgáltató és az építési vállalkozások húzzák a kis- és középvállalati (kkv) szektort, a mezőgazdasági tevékenységet folytató vállalatok nehezebben boldogulnak a jelenlegi üzleti környezetben.

Forrás: adozona.hu 2019. július 30.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Augusztus 16., Péntek

Így élheti túl a vállalkozás a tulajdonos halálát

Magyarországon a vállalkozások több mint kétharmada családi tulajdonban van, a munkavállalók felét ők foglalkoztatják, mégsem jellemző rájuk a jövőtervezés. Ha meghal a cégalapító – vagy betegség, baleset miatt cselekvőképtelen lesz – az egyenlő a vállalkozás halálával, a munkavállalók elbocsátásával. A hagyatéki eljárás legalább 6–12 hónapra meggátolja a cég életét, ezt az időt pedig egy cég sem éli túl tulajdonos vagy ügyvezető nélkül. Nem ritka, hogy ezen idő alatt megjelennek az üzleti keselyűk, a NAV, és a hitelező bankok is felmondják a szerződést. 

Forrás: adozona.hu 2019. 08.01. 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Augusztus 16., Péntek

A munka és a magánélet közötti egyensúlyt keresik a családi vállalkozások

Áthidalni a rövidtávú kihívások és a hosszútávú prioritások közötti szakadékot komoly kihívást jelent számos magántulajdonú vállalkozás számára. Azok a tulajdonosok viszont, akik épp a következő generációnak tervezik átadni a kontrollt, közvetlen, személyes nyomás alatt állnak a vállalat és a család hosszútávú jövője és a napi ügyekben rejlő lehetőségek szorításában. A Deloitte ötödik globális, családi vállalkozásokat vizsgáló kutatása azokra a kérdésekre keresi a választ, hogy hogyan lehetséges a családi dinamika, a folyamatosan változó piaci kihívások és a kulturális beidegződések között megtalálni ezt az egyensúlyt.

Forrás: origo.hu / 2019. 08.02.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Augusztus 16., Péntek

A technológiai változások hat-nyolc új szak beindítását indokolhatják

Az oktatásban mindenképpen követni kell a változásokat, és azt is el szeretnénk érni, hogy a vállalkozások tegyék magukévá az újító gondolkodást, lépjenek ki a beszállítói szerepkörből, váljanak innovátorrá – mondta Szigeti Ádám, az Innovációs és Technológiai Minisztérium innová­cióért felelős helyettes államtitkára a Világgazdaságnak.

Forrás: https://www.vg.hu  2019. július 23.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Július 29., Hétfő