Májusi FBN-H klub beszámoló

Kia Ora! Üdvözlöm!

 

A magyar származású Új-Zélandon élő idegenvezető, Shepherd Csaba lebilincselő előadást tartott Új-Zélandról. Csaba évek óta segít az utazóknak megismerkedni ezzel a lélegzetelállítóan szép országgal. Küldetése, hogy olyan bensőséges szervizt nyújtson, amelyet átitat Új-Zéland örömteli és életszerető szelleme.

Egyedi igények alapján összeállított utazások szervezését már 2 főtől vállalja Új-Zélandon és a csendes-óceáni térségben. Privát útjai az igények alapján a prémium, a luxus vagy a high-end kategóriába sorolhatók. Járművei (hivatásos sofőr idegenvezetővel): Mercedes GSL SUV, BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR LWB, kis csoportokhoz pedig Mercedes Valente Prestige.

Ha érdekel ez a lehetőség, keresd Csabát mielőbb, mert családias jellegű utaztatási üzletpolitikája miatt nagyon korlatozott az éves kapacitasa. Elérhetőségei: NewTourZealand Limited, M: +64 21027 82473, E: info@newtourzealand.com, Web: http://www.newtourzealand.com

A növekedés az új stratégia (kerekasztal beszélgetés Dr. Lódi Katával)

A terv azért kell, hogy legyen min változtatni, a stratégiaalkotás pedig valójában nem külső szakértőkkel történik, hanem a kollégákkal. A Megakrán Nyrt. társtulajdonosa, Vitkovics Péter szerint a cél maga a stratégia, célja pedig mindenkinek van. A stratégia része a vízió és a misszió, ami azt mutatja meg, miért vagyunk itt, mi különböztet meg minket másoktól és hol képzeljük el magunkat a jövőben. Az a tulajdonos, aki képes arra, hogy a napi rutinból kiszakadva, elvonulva felülről nézze a saját vállalkozását, az képes a stratégia alkotásra és ahhoz kapcsolódóan akciótervek készítésére is. Ebben segít az Elite program. Úgy gondolja, hogy mindig saját magunkban kell bízni, a saját erőforrásainkra kell támaszkodni és a saját utunkat kell járni. S hogy ehhez mennyire van szükség külső tanácsadóra? Vitkovics Péter szerint a tapasztalt külső szemre szükség van az objektív kép feltárásához, mert a tulajdonost általában egy természetes vakság sújtja.

Külső szakértő nélkül a DM-Ker Kft. sem boldogult volna, vallja az egyik tulajdonos, Bátor Ferenc. Náluk két család között oszlik meg a tulajdon, s a két családban összesen 5 gyermek született. Ő és tulajdonostársa a buktatóktól próbálja megkímélni a gyermekeit, de valójában nem tudja, melyik a jobb út, a kényszer vagy a szabad választás. Ő személy szerint a  20 éves fiát tanulás, információszerzés céljából mindenhová magával cipeli, az Elite programon is együtt vettek részt.

A Megakránnál a stratégiaalkotás folyamatában nem vették figyelembe a tuljdonosok korát és azt, hogy hol tartanak a generációváltásban, mert véleménye szerint a stratégiát a vállalkozás életkorához kell igazítani. Náluk akkor volt szükség a stratégiaváltásra, amikor a tulajdonos egy személyben már nem tudta átlátni, ellátni a feladatokat. A tulajdonos utódja épp akkor ért fiatal felnőttkorba. Ahogy egy adott kort elérve a gyermekünk kezét is elengedjük, úgy kell elengednünk a cég kezét is bizonyos szint felett egy profi menedzsment megbízásával. 

A következő lépés, hogy a megtervezett stratégiát implementálni kell és kommunikálni mind a dolgozók, mind pedig a partnerek felé. Péterék őszintén és egyszerűen kommunikálták minden alkalmazott felé, mert úgy gondolták, csak akkor lesz az új stratégia sikeresen megvalósítható, ha mindenki melléáll. Aki nem tudott vagy nem akart lépést tartani a változással, azt le kellett cseréni. Mivel a legapróbb dolgok is zavart kelthetnek a rendszerben, ezért nagyon fontos a tiszta kommunikáció.

A Gloser infokommunikációs Kft. tulajdonosa, Szekeres Viktor elmesélte, hogy ők csak bizonyos problémák megoldására vették igénybe külső szakértők segítségét, a stratégiaalkotásban nem. Az új stratégiát először plenárisan, majd kiscsoportokban, mini workshopokban kommunikálták a dolgozók felé, ahol mindenki feltehette kérdéseit. Az Elite program keretében – ahol az első modul a stratégiaalkotás volt – ők megtanulták azt, hogyan lehet másként gondolkodni, hogyan lehet szintet ugrani. 

A Megakrán részt vett a teljes képzésen, melynek keretében befektetők előtt kellett prezentálni a vállalati történetüket. Mivel Péter már évek óta menedzsmentet tanít, neki tartalomban nem adott olyan sokat a program, viszont szemléletben rengeteget fejlődött. Úgy véli, ha ezt a szemléletet Magyarországon a vállalati szektorban sikerülne elterjeszteni, sokkal több lenne a boldog vállalkozó. Számára az volt a legnagyobb tanulság, hogy mennyi mindent nem tudnak még, s hogy az élethosszig tanulás a vállalatvezetés, vállalatépítés területére is vonatkozik.

Az Elite programban jelenleg 24 magyar és 1100 nemzetközi cég vesz részt. Óriási haszna, hogy a közösségen belül egymástól is lehet tanulni. A programban való részvétel pedig most 100%-os támogatottságot élvez EU-s forrásból, ezért most érdemes jelentkezni a képzésre! 

Megosztás

Átadták az “Év agrár duális képzőhelye” díjat

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara második alkalommal hirdette meg országos pályázatát 3 kategóriában. A kamara a díj odaítélésével azoknak az agrárágazatban tevékenykedő vállalkozásoknak szeretné megköszönni az

Ki veszi át a családi vállalkozást?

Az érzelmek a legnagyobb gát a generációváltás során. Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy

FBN-H