A növekedés az új stratégia

Külső szakértő nélkül a DM-Ker Kft. sem boldogult volna, vallja az egyik tulajdonos, Bátor Ferenc. Náluk két család között oszlik meg a tulajdon, s a két családban összesen 5 gyermek született. Ő és tulajdonostársa a buktatóktól próbálja megkímélni a gyermekeit, de valójában nem tudja, melyik a jobb út, a kényszer vagy a szabad választás. Ő személy szerint a  20 éves fiát tanulás, információszerzés céljából mindenhová magával cipeli, az Elite programon is együtt vettek részt.

A Megakránnál a stratégiaalkotás folyamatában nem vették figyelembe a tuljdonosok korát és azt, hogy hol tartanak a generációváltásban, mert véleménye szerint a stratégiát a vállalkozás életkorához kell igazítani. Náluk akkor volt szükség a stratégiaváltásra, amikor a tulajdonos egy személyben már nem tudta átlátni, ellátni a feladatokat. A tulajdonos utódja épp akkor ért fiatal felnőttkorba. Ahogy egy adott kort elérve a gyermekünk kezét is elengedjük, úgy kell elengednünk a cég kezét is bizonyos szint felett egy profi menedzsment megbízásával. 

A következő lépés, hogy a megtervezett stratégiát implementálni kell és kommunikálni mind a dolgozók, mind pedig a partnerek felé. Péterék őszintén és egyszerűen kommunikálták minden alkalmazott felé, mert úgy gondolták, csak akkor lesz az új stratégia sikeresen megvalósítható, ha mindenki melléáll. Aki nem tudott vagy nem akart lépést tartani a változással, azt le kellett cseréni. Mivel a legapróbb dolgok is zavart kelthetnek a rendszerben, ezért nagyon fontos a tiszta kommunikáció.

Gloser infokommunikációs Kft. tulajdonosa, Szekeres Viktor elmesélte, hogy ők csak bizonyos problémák megoldására vették igénybe külső szakértők segítségét, a stratégiaalkotásban nem. Az új stratégiát először plenárisan, majd kiscsoportokban, mini workshopokban kommunikálták a dolgozók felé, ahol mindenki feltehette kérdéseit. Az Elite program keretében – ahol az első modul a stratégiaalkotás volt – ők megtanulták azt, hogyan lehet másként gondolkodni, hogyan lehet szintet ugrani. 

A Megakrán részt vett a teljes képzésen, melynek keretében befektetők előtt kellett prezentálni a vállalati történetüket. Mivel Péter már évek óta menedzsmentet tanít, neki tartalomban nem adott olyan sokat a program, viszont szemléletben rengeteget fejlődött. Úgy véli, ha ezt a szemléletet Magyarországon a vállalati szektorban sikerülne elterjeszteni, sokkal több lenne a boldog vállalkozó. Számára az volt a legnagyobb tanulság, hogy mennyi mindent nem tudnak még, s hogy az élethosszig tanulás a vállalatvezetés, vállalatépítés területére is vonatkozik.

Az Elite programban jelenleg 24 magyar és 1100 nemzetközi cég vesz részt. Óriási haszna, hogy a közösségen belül egymástól is lehet tanulni. A programban való részvétel pedig most 100%-os támogatottságot élvez EU-s forrásból, ezért most érdemes jelentkezni a képzésre! 

Megosztás

Átadták az “Év agrár duális képzőhelye” díjat

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara második alkalommal hirdette meg országos pályázatát 3 kategóriában. A kamara a díj odaítélésével azoknak az agrárágazatban tevékenykedő vállalkozásoknak szeretné megköszönni az

Ki veszi át a családi vállalkozást?

Az érzelmek a legnagyobb gát a generációváltás során. Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy

FBN-H