SK_generaciok

Szeptemberi klub beszámoló

26 családból közel 50-en jöttünk össze a szeptemberi klubon a Marriott-ban. Erős kezdéssel indítottunk Steigervald Krisztián generációkutató személyében. Teljes előadását meg tudod hallgatni a zárt FB csoportunkban, de álljon itt néhány gondolata írott formában is:

A 21. század egyik megatrendje az énközpontúság. Egyre több olyan fiatal kerül be a vérkeringésbe, akik egyéni érdekeik alapján döntenek, nem pedig a vállalati értékeket figyelembe véve.

Életünk első 7 évének tapasztalásai origóként működnek, azaz életünk során mindig az alaptapasztalásainkból indulunk ki. Egy generációhoz való tartozás tehát azt jelenti, hogy milyen tapasztalásaink vannak adott területeken, mint pl. hűségben, munkában, családban, kapcsolódásokban stb. Más gyerekkori környezet más válaszreakciókat eredményez minden döntésben.

A Z generáció számára nem létezik a hierarchia, ők ugyanis már egy partneri világban nőttek fel.

A fókuszálás, a figyelem képessége drasztikusan csökken. Míg egy x generációs figyelme 40 perc után lankad, addig a mai alsósoknak 2 percenként új impulzusra van szükségük a figyelem fenntartásához. Ezt csak az Internet tudja biztosítani számukra, ember (tanár) erre nem képes.

Ahogy a hídhoz is két pillér kell, úgy a mai világban való boldoguláshoz is két pillér szükséges: a 20. századi tapasztalatokat kell a 21. századiakkal összekapcsolni.

A Japán nők átlagéletkora a legmagasabb a Földön: 86 év. Az 1830-as években a svéd nők éltek legtovább, akkor 45 év volt az átlagéletkoruk. Orvosilag nem lehetetlen, hogy a 21. században 120 évig éljünk. A várható élettartam növekedésével megnőtt az egészségügyi prevenció fontossága. A 90-es években ifjú X generáció tudatosan kezdett egyre egészségesebben élni. A 2000-es években a mentális egészség és a munka-magánélet egyensúlya került előtérbe. Az X generáció gyermekeinek már ezt a szemléletet adja tovább.

Közös jelen élmény nincs, mivel a jelen élménye mindig a felidézett múlt és az elképzelt jövő kombinációja.

Az X, Y és Z generáció számára a covid volt az első igazi krízis. Ezek a generációk korábban nem tanulták meg a felhalmozást szemben a veteránokkal és a baby boomerekkel, akik úgy gondolkodnak, hogy mindegy mi jön, csak legyen kaja!

Tévhit az, hogy a fiatalok nem lojálisak. Lojálisak ők, csak nem hozzánk, hanem önmagukhoz!

Ha a baby boomer azt mondja 40 éves gyerekének, hogy hívj fel, ha hazaértél, az valójában azt jelenti: szeretlek, kisfiam! 🙂

A digitalizáció újrahuzalozza az agyat. Az alfák tehát nem ufók, csupán másként működik az agyuk. Nekik már sífutás közben érdemes az ABC-t tanítani, miközben mindkét agyféltekéjük stimulálódik. A csak bal agyféltekés tanulás náluk már nem működik. Ők már úgy nőnek fel, hogy nem kell semmire várakozniuk és nem kell semmire felkészülniük, ezért válik szükségessé az oktatás és persze majd a karrirertervezés átalakítása is.

Krisztián előadásának pdf-jét ide kattintva tudod letölteni.

A klub második felében Monostori Gitta coaching pszichológustól tanulhattunk ön- és családismeretről. Az ő előadását is meg tudod hallgatni az egyesületi zárt FB csoportban, de íme néhány gondolata:

Az egészséges önbecsülésünk kialakulásához szükség van arra, hogy a családunkban szeressenek, tiszteljenek és elfogadjanak bennünket, továbbá biztonságban legyünk és lehetőségeket kapjunk. Ez hat majd a világképünkre, a világhoz való viszonyunkra, de befolyásolja azt is, hogyan lépünk a későbbiekben kapcsolatba a tekintély képviselőivel. Bizalommal vagy fenntartással viszonyulunk a világhoz? Az óvatosság jellemez minket vagy hajlandóak vagyunk kockázatot vállalni? A skálán való elhelyezkedést mindig a család állítja be.

Konfliktusos helyzetekben soha nem a konfliktusra kell koncentrálnunk, hanem a kapcsolódási pontokra. Ez segít majd feloldani a konfliktust. Egy konfliktusban a legnehezebb mindig az egyet nem értés, mert azt érezzük, hogy akit szeretünk, az nem fogad el.

Személyes érintettség esetén nagyobb az esély az elakadásra. A változás ellen küzdő családok a megszűnés felé menetelnek, a megdolgozott traumák viszont újjászületést jelentenek.

Ha megfilmesíthetnéd a családod életét, vajon melyik műfaj illene Rátok: a vígjáték, az akciófilm vagy a dráma? A romantikus film, esetleg a kalandfilm vagy a krimi? De választhatsz történelmi filmet, teleregényt, szituációs komédiát vagy mesefilmet is… 🙂

A klubon készült fotók megtekintéséhez kattints ide!

Megosztás

Mi várható a gazdaságban 2024-ben?

Németh Dávid – K&H Csoport | vezető elemző Csontváry-Kosztka Tivadar festőművészként vált ismertté, de azt már kevesen tudják róla, hogy korábban sokáig gyógyszerészként tevékenykedett. Ugyanabban

Költségoptimalizálás, hol és hogyan?

Vég Ottó | 3rdGen Tanácsadó- és Szolgáltató Zrt. | tulajdonos, CEO 35. K&H Családi Vállalatok Klub 2024. 02. 21. Közel 40 magyar tulajdonú céggel dolgoztak

FBN-H