Gellertek

Több mint negyven országba szállít ágyneműt a Gellért-család

A népszerű ágyneműmárka, a Naturtex egy teljes mértékben magyar családi vállalkozás, közel ezer féle termék található meg a termékpalettájukon.

A Gellért család tulajdonában lévő Naturtex Kft. fő profilja a tollal, pehellyel, gyapjúval, műszállal, illetve egyéb természetes szállal töltött paplanok és párnák gyártása, forgalmazása. Emellett ágyneműkkel, és fürdőszobai termékekkel is kereskednek.

A céget jelenleg hárman vezetik: Dr. Gellért Ákos, az alapító, valamint az ő fiai, Ákos, és Balázs. Ha bárhova elutaznak, vagy megszállnak egy hotelben, az az első, hogy megtapogatják a párnát és a paplant, hiszen nem csak magánszemélyeknek, hanem szállodáknak, szállodaláncoknak is gyártanak és szállítanak ágyneműket. Ez az évek során külön üzletággá nőtte ki magát a cégben, hiszen nem csak belföldi, hanem külföldi szállodákban is találkozhatunk a termékeikkel.

Dr. Gellért Ákos 1983-ban kezdett a „tollas szakmában” dolgozni, majd 6 évvel később felkérték egy németországi vállalat vezetésére. Emiatt a Gellért család 8 évet élt Németországban. Eközben harmadmagával megalapította a Naturtex Kft.-t, ami 2006 eleje óta 100 százalékban családi vállalkozás.

A folyamatos fejlesztés elengedhetetlen

A rendszerváltás évében jelentős tőkehiánnyal küzdöttek, hiszen csak régi, használtan megvásárolt gépek álltak rendelkezésükre. Kemény munkával így is fel tudták venni a versenyt a többi hasonló céggel, és azóta is egyre sikeresebbek. Folyamatosan fejlesztik az alkalmazott technológiát.

A Magyar Multi Program keretén belül tervezik gyártási technológiájuk további fejlesztését. A projekt részét képező legmodernebb automatizált gépsorok nagyban hozzájárulnak kapacitásuk versenyképességük növelésében. A Modern Mintaüzem Programban való részvételük segíti őket egy integrált termelésirányítási rendszer létrehozásában, emellett az automatizáció fejlesztésében.

Nettó árbevételük a tavalyi évben 11 milliárd forint felett volt, bár 2020-ban a koronavírus-járvány a Naturtexet is érintette, a pandémia első hullámában sok megrendelést mondtak vissza. A foglalkoztatottak száma jelenleg 178 fő, de ez a szám folyamatosan növekszik.

A cég számára fontos a fenntarthatóság mind a termékek, mind a gyártási folyamatok terén. Folyamatosan bővül azon termékek köre, melyek jelentős részben újrahasznosított vagy újrahasznosítható alapanyagokból és csomagoló anyagok felhasználásával készül.  Kiemelendő, hogy a Naturtex-nél a toll és pehely mosási-, és sterilizálási eljárás során egy környezetkímélő és költséghatékony módszert használnak egyedi termálvizes technológia alkalmazásával. Középtávú cél hogy a teljes gyártáshoz szükséges energiát megújuló energiaforrásból biztosítják.

Az innovációk fejlesztésében az ügyvezetéstől a gyártásig mindenki benne van, nem véletlen tehát az, hogy már nemzetközileg is elismert márka lett a Naturtex. A 900 különböző termékükből mindegyik sikeres, 40 országba szállítanak.

A vállalkozás vidéki központú: két üzem Szegeden van, egy pedig Hódmezővásárhelyen. Mind a három helyen másfajta termékek gyártására kerül sor, de az közös bennük, hogy mindegyikben a lehető legmodernebb gyártósorok kerültek kialakításra. A cég jutalmazza azokat, akik már régebb óta náluk dolgoznak, ígyigen magas a törzsdolgozói arány.

„A magyar libapehely topkategória”

A magyar családi vállalkozás nemzetközivé nőtte ki magát: 40 országba szállítanak körülbelül 900 különböző terméket. A cég ugyan magasabb árkategóriát képvisel, de ezzel párhuzamosan igen magas minőséget is.

Fő termékeik a magyar libatollal és pehellyel töltött magas minőségű párnák és paplanok, de az egyéb töltettel rendelkező termékekre is nagy igény van.

A folyamatos fejlesztéseknek és a kitartásnak köszönhetően a cég 2006 óta közel a tízszeresére nőtt, ami egy igazi csapatmunka eredménye. Emellett büszkék arra, hogy termékeiket fémjelzi a „Made in Hungary” felirat, hiszen így a külföldi vásárlók is tudják, hogy ha magas minőségű termékeket szeretnének, ezt a jelölést kell keresniük.

Forrás: https://makronom.mandiner.hu/, Szűcs Bettina Erika 2022. március 19.

Megosztás

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Hogyan emelkedhetsz ki a családi vállalatok közül?

A K&H idén is díjazza a példamutatást! Kategóriák Sikeres generációváltás kategóriában mutassa be, melyek azok a családi értékek, amelyeket beépítenek a vállalatvezetésbe, és annak módját, hogy

Belehúztak a családi vállalkozások

Évről évre egyre több hazai társas vállalkozás lépi át az egy milliárd forintos éves árbevételi határt, de közülük is kiemelkednek a családi vállalkozások. Mára már