Planet Fantastics

A vállalatok érdeke is odafigyelni a társadalom igényeire

A koronavírus-járvány következtében még nagyobb szerepet kaphat a társadalmi felelősségvállalás a jövőben, ugyanis a Planet Fantastics’ Network áprilisban végzett kutatása alapján a hazai lakosság 95 százaléka elvárja a vállalatoktól, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak erre a területre – derül ki a K&H közleményéből.

A válság után új irányok lehetnek meghatározóak, amelyben fontos szerepet játszik a munkavállalókkal való törődés is. A családi vállalkozások ebben élen járnak, elkötelezettek kollégáik iránt, és arra törekednek, hogy megtartsák őket a nehéz gazdasági helyzet ellenére is.

A K&H családi vállalatok kiválósági díj idén a járvány ideje alatt a társadalomért, közösségekért tett példamutató megoldásokat is keresi, a pályázatokat szeptember 18-ig lehet benyújtani.

A koronavírus-járvány okozta krízishelyzet megmutatta, hogy a társadalom iránti elkötelezettségnek, valamint a környezetre való odafigyelésnek jelenleg óriási jelentősége van.

A Planet Fantastics’ Network fenntarthatósági tanácsadó cég a járvány ideje alatt végzett online kutatása alapján hazánkban a résztvevők 95 százaléka elvárja a vállalatoktól, hogy a válság után nagyobb hangsúlyt fektessenek a társadalmi felelősségvállalásra, ezért a cégek nem hagyhatják figyelmen kívül ezt a területet a jövőben.

A családi vállalatok elkötelezettek a környezetükért. Sokszor nem tudatosan végeznek CSR tevékenységet, hanem természetes számukra, hogy helyi szinten, a kisebb közösségeket segítik, sok esetben kevésbé látható módon. Ilyen például, amikor a helyi árvaházat, iskolát vagy sportszervezetet segítik, akár termékeikkel, szolgáltatásaikkal vagy sokszor pénzügyileg – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

A munkavállalókkal való törődés mint új irány a társadalmi felelősségvállalásban

A krízis nyomán a cégek társadalmi felelősségvállalás stratégiájában új irányok lehetnek hangsúlyosak, ugyanis a munkavállalók egészsége, biztonsága, egzisztenciája kulcskérdéssé vált.

„Azt tapasztaljuk, hogy a családi vállalatok vezetői sokkal elkötelezettebbek kollégáik iránt. Minden körülmények között arra törekednek, hogy megtartsák őket, illetve segítsék ahogy tudják, ha bajba kerültek. Ahogy a korábbi 2008-as válság során, úgy most is megfigyelhető, hogy a családi vállalkozások tulajdonosai még erőteljesebben helyezték előtérbe dolgozóik érdekeit a hosszú távú gondolkozás jegyében” – hangsúlyozta Ékes Ákos.

Forrás: vg.hu 2020. aug. 29.

Megosztás

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Lényegesen kevesebbet szánnak a cégek innovációra

A magyar cégek többsége, 62 százaléka innovatívnak látja magát, a legpozitívabban pedig a kereskedelemben tevékenykedők értékelték a működésüket e szempontból. Lényegesen kisebb összeg ment azonban