Családalapítás másként

Nem száz magyar mágnásra, hanem inkább tízezer vállalattulajdonos családra van szüksége Magyarországnak. De ha az állam nem figyel, akkor külföldi pénzügyi befektetők csaphatnak le az árván maradt családi cégekre.

Írta: Boross DávidDátum: 2015-03-26 14:23:17
Tovább a cikkhez

Cégutódás, cégeladás: lehetőségek egy vállalat átadására, eladására

 

A családi vállalatoknál tradicionálisabb gazdálkodási formát keresve sem találhatnánk a privát szektorban, valódi jelentőségükre azonban csak az utóbbi évek, évtizedek kutatásai hívták fel a figyelmet. Ugyanígy azokra a kérdésekre és problémákra, amelyek a cégátadásával, a cégutódlással, az esetleges értékesítéssel kapcsolatban jelentkeznek. A HVCA, a Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) és az M27 Absolvo közös konferencián foglalkozik a témával, kitérve többek között az utódlástervezésre, az esetleges befektetők, vevők elvárásaira, valamint arra is, hogy milyen jövőképre, üzleti tervre és modellre van szükség, hogy egy cég alkalmassá váljon az eladásra. 

Írta: Boross DávidDátum: 2012-12-04 12:51:51
Tovább a cikkhez

Előzetes sajtóközlemény - Van-e élet a csúcson túl, avagy a családi vállalatok életciklusai

A generációváltást, a vállalkozások családi és vállalati életciklusait, a nők helyzetét és a családi tulajdoni forma gazdasági szerepét vizsgálja az FBN-H éves konferenciája Családi jövőképek - Vállalati dinamikák címmel rendezi meg idei, negyedik konferenciáját a Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) június 1-én Debrecenben. A rendezvény résztvevői családi példák, hazai és nemzetközi esetek, tematikus előadásokkal felvezetett tapasztalatcserék formájában hallhatnak a gazdasági válság és a generációváltás összekapcsolódásának aktuális vállalkozói és családi kihívásairól, problémáinak megoldásairól. Az esemény fővédnöke Debrecen város főpolgármestere, Kósa Lajos lesz.

Írta: Boross DávidDátum: 2012-05-29 21:39:56
Tovább a cikkhez

A családi vállalkozások a jövő vállalkozóiba fektetnek

 

A fiatalok vállalkozásra ösztönzése megfizethetetlen előny a magyar gazdaság számára

 

Hazánkban a fiatalok vállalkozási hajlandósága dermesztően alacsony: mindössze 4 százalékuk indít vagy tervez saját vállalkozást a jövőben. A Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) célul tűzte ki, hogy a jövő vállalkozói generációját támogató hazai szervezetek, alapítványok, mint a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ), a Junior Achievement Magyarország (JAM),  Képzett fiatalokkal a jövőért– Meszaros International Center of Entrepreneurship (MICE), együtt dolgozzanak a vállalkozói létforma minél jobb megismertetése és megerősítése érdekében.

 

Írta: Boross DávidDátum: 2012-03-22 15:41:15
Tovább a cikkhez

Tovább erősít az FBN-H: vezető nemzetközi szerepben a felelős magyar családi vállalkozások egyesülete

Magyar kezdeményezésre formálódik a nemzetközi Family Business Network (FBN) közép-kelet-európai szervezete

 

A 2009-ben alakult Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) sikeres működése és aktív szerepvállalása nemzetközi szinten is elismert. Alelnökét, Kürti Tamást 2010-ben meghívták a családi vállalkozások nemzetközi szervezetének (FBN-I) vezetőségébe, ahol kucslfigurájává vált a Next Generation bizottságnak; emellett tavaly óta a szakpolitikával foglalkozó szervezet, az European Family Businesses (EFB) elnökének felkérésére alelnökeként is tevékenykedik. Idén az FBN-H tovább erősíti nemzetközi szerepét: folyamatosan dolgozik annak érdekében, hogy a 2011 óta magyar kezdeményezés alapján formálódó régiós együttműködés a bevált gyakorlatok megosztásával, iránymutatással sikerrel támogathassa a hasonló helyzetekkel, dilemmákkal szembenéző rendszerváltó országok családi vállalkozásait, miközben tovább erősíti az FBN-H és tagjai súlyát és szerepét a hazai és a nemzetközi színtéren egyaránt.

Írta: Boross DávidDátum: 2012-03-22 15:39:44
Tovább a cikkhez

2012: Családi vállalkozások a túlélés esélyének növeléséről

A sikeres alkalmazkodásban komoly szerepet kap a szabályozás kiszámíthatósága

Az idei év még 2011-nél is komolyabb próbatételek elé állítja a magyar vállalatokat. Minden egyes vállalkozást érintenek a munka törvénykönyvének módosításai, a munkáltatói járulékok emelkedése, valamint a jövedéki adók növekedése. Rudas László, a Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) elnöke szerint a mindennapi nehézségek és a jövő bizonytalansága által meghatározott gazdasági helyzetben a jogszabályi környezet biztonsága lehet az, ami szinte befektetés nélkül hajthatna hasznot a gazdaságnak: kiszámítható környezetben a hazai vállalatok hosszú távra tervezhetnek, és nagyobb eséllyel találják meg a növekedés útját.

Írta: Boross DávidDátum: 2012-03-22 15:38:24
Tovább a cikkhez

Családi vállalkozás: fenntartható üzleti modell fiataloknak

 

Kerekasztal-beszélgetés a hazai családi vállalatok fiatal vezetőiből álló nextGen csoporttal

Béres Melinda a Béres Gyógyszergyár Zrt., Kürti Tamás a Kürt Információbiztonsági Zrt., Bárány László a Master Good Cégcsoport, valamint Boross Dávid az Oázis Kertészeti Cégcsoport képviseletében alkották a résztvevőit annak a kerekasztal-beszélgetésnek, amely a „Családi vállalkozás, avagy az igazi fenntartható modell” címet kapta. Az idei Fiatal Vállalkozók Hetének nyitónapján tartott konferencián a Felelős Családi Vállalatok tagjai megállapították: ahhoz, hogy 50 év múlva is működő vállalatot hozzanak létre napjaink cégalapítói, bizony „sok csillagot kell összegyűjteni”. Ehhez kaptak jó tanácsokat a konferencia résztvevői a fiatal FBN-H tagoktól.

Írta: Boross DávidDátum: 2012-03-22 15:37:20
Tovább a cikkhez

Családi vállalkozások: mikor vonjuk be a fiatalokat?

 

Ennek eldöntéséhez még a sikeres vezetőknek is szükségük lehet mások tapasztaltaira.

Gyakori feltételezés, hogy a vállalkozói lét motivációs erejét kifejező v-faktort a családi vállalkozásokban felnövő új nemzedék a génjeiben hordozza. Mégis, a vezetők számára sarkalatos kérdés, hogy mikor jön el az ideje annak, hogy a következő generációt aktívan tanítani kezdjék mindarra, amire vállalkozás vezetéséhez szüksége lesz. Az iskolai tanulóévekhez kötődik legerősebben; talán már kisgyermekkorban elkezdődik; vagy csak azután következhet, hogy eleget tapasztalt önállóan is a fiatal? A Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) szerint a kérdések megválaszolásához a családi vállalkozások vezetőinek azt kell mindennél tisztábban látniuk, hogy melyek azok a minden más felett álló tényezők, amelyek a vállalkozást éltetik.

 

Írta: Boross DávidDátum: 2012-03-22 15:35:38
Tovább a cikkhez

A legnagyobb családi vállalkozások Magyarországon

 

A családi vállalkozások hozzáadott érték alapján mérik hatékonyságukat

Míg a magyar családi vállalatok és vállalkozások súlya a hazai össztermék 40-60 százaléka, fejlettségük, növekedési lehetőségeik messze elmaradnak az EU-átlagtól, annak ellenére, hogy tőkeerejükhöz mért jószolgálati tevékenységük és munkaerő-megtartó képességük még válság idején is sokkal erősebb, mint a multinacionális nagyvállalatoknak. Az, hogy a sok kihívás közepette mégis sikeresek tudnak maradni, családi hagyományaiknak, személyes felelősségtudatuknak, illetve egyszerre konzervatív és innovatív működésüknek köszönhető. A hazai családi vállalkozások versenyképességének további támogatása elengedhetetlen a gazdasági növekedéshez; befektetésbarát környezet viszont akkor alakulhat ki, ha minél többen, minél jobban megismerik e vállalkozások típusait, helyzetét és működését.

Írta: Boross DávidDátum: 2012-03-22 15:33:10
Tovább a cikkhez
12Következő

A fórumról

Az Egyesület deklarált céljai, hogy a hazai társadalom megismerkedjen a családi vállalat fogalmával, hogy üzeneteink eljussanak a lehetséges tagjainkhoz és partnereinkhez. Az Egyesület olyan minősítő szervezet kíván lenni, melynek tagsága és partneri köre büszkén viseli címét. Ennek érdekében az Egyesület aktív kommunikációs munkát folytat: tájékoztatja a hazai és nemzetközi sajtót, közvetít a tagok és a sajtó között, szükség esetén pedig reagál az eseményekre. Az egységes és világos kommunikáció érdekében a sajtókapcsolatokat ebben a fórumban központosítottuk

Beszámoló az éves konferenciáról

Ismét egy szuper hangulatú éves konferencián vagyunk túl és a szombati közgyűlésen megválasztottuk az új tisztségviselőket is!  38 családból 120 felnőtt és 25 gyerek képviseltette magát az év legnépszerűbb egyesületi rendezvényén. A képekhez klikkelj ide!

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Június 13., Csütörtök

A növekedés az új stratégia

A terv azért kell, hogy legyen min változtatni, a stratégiaalkotás pedig valójában nem külső szakértőkkel történik, hanem a kollégákkal. A Megakrán Nyrt. társtulajdonosa, Vitkovics Péter szerint a cél maga a stratégia, célja pedig mindenkinek van. A stratégia része a vízió és a misszió, ami azt mutatja meg, miért vagyunk itt, mi különböztet meg minket másoktól és hol képzeljük el magunkat a jövőben. Az a tulajdonos, aki képes arra, hogy a napi rutinból kiszakadva, elvonulva felülről nézze a saját vállalkozását, az képes a stratégia alkotásra és ahhoz kapcsolódóan akciótervek készítésére is. Ebben segít az Elite program. Úgy gondolja, hogy mindig saját magunkban kell bízni, a saját erőforrásainkra kell támaszkodni és a saját utunkat kell járni. S hogy ehhez mennyire van szükség külső tanácsadóra? Vitkovics Péter szerint a tapasztalt külső szemre szükség van az objektív kép feltárásához, mert a tulajdonost általában egy természetes vakság sújtja.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

Májusi FBN-H klub beszámoló

29 családból közel 60 fő vett részt a májusi klubon a Marriott Hotelben. A képekhez klikkelj ide! Az est első felében "A növekedés az új stratégia" címmel a Budapesti Értéktőzsdétől Dr. Lódi Katalni beszélgetett a stratégiaalkotásról néhány partner cégükkel, akik megosztották velünk tapasztalataikat és fejlődésüket az Elite program keretében. Ezt követően Új-Zélandról láttunk-hallottunk egy kis ízelítőt Sepherd Csaba prezentálásában, majd a Jójárt Család mutatkozott be. A késő esti közgyűlés elfogadta az éves beszámolókat, az idénre tervezett költségvetést és az Ellenőrző Bizottág beszámolóját is. 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

A Schiller Sztori 3 generáció szemével

Az alapító nagypapát annak idején Szenes Iván beszélte rá a reklámra és tőle származik a "Schiller Opel, a szerviz szuper!" szlogen is. Schiller Péter a nagybátyjának köszönhetően szerette meg az autókat és már egészen fiatalon elkezdett autókkal foglalkozni. Később beiratkozott a Bánki Donát Műszaki Főiskolára, mondván, hogy tanulni jobb, mint dolgozni, de mérnökként is autószerelő lett belőle. Korán megtanulta, hogy a vevőnek,  ha bejön a boltba, köszönni kell, s akkor is, ha távozik. Véleménye szerint még ma is ebből élnek.

 

 
Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

Lányi Szabolcs és az UTIBER története

Nem akart édesapja nyomdokaiban járni, helyette a fogorvosi pályát választotta és külföldi tanulmányútra ment. Édesapja - karizmatikus személyiség lévén - a személyével teremtette meg a vállalati kultúrát. Halálakor indultak a problémák, melyek megoldásában - Szabolcs bevallása szerint - sokat segített volna, ha már akkor ismeri az FBN-H Egyesületet. Az édesapja halála után a társtulajdonos háttérbe vonult, nem vállalta az ügyvezetői szerepkört, mégis őt keresték meg a kollégák a későbbiekben is ügyes-bajos dolgaikkal.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő