Ahogy fontos a tudatosság, az elemzés, a nyitottság a változásra és sokszor külső segítség bevonására a magánéleti viszonyainkban, ugyanúgy elengedhetetlen ez a családi vállalkozások működtetése, a váratlan eseményekre történő tudatos felkészülés és a jövőtervezés során is.

Forrás: piacesprofit.hu 2019. 03.12.

A jövőtervezésnek a tudatos, változásra nyitott szemléletű vállalkozásmenedzsment adaptálásával kell kezdődnie, jóval korábban, mint amikor a vállalkozás jövőjéről, az esetleges utódlásról kezdünk el gondolkodni. Ha a vállalkozás minden szintjén sikerül ezt megvalósítani, akkor a jövőtervezés a mindennapi működésből sokkal természetesebben, szervesebben következő folyamat lesz.

 

De mire jó és mire kell a tanácsadó? Érzelmileg és szakmailag is független, átlátja a családi vállalkozások komplex működési, érzés- és értékrendszerét, képes összegyűjteni, analizálni a családtagok valós igényeit, meghatározni a vállalkozás szükségleteit, és olyan megoldásokat kidolgozni, melyek ezeket a lehető legharmonikusabb egységbe rendezik. Segíthet meglévő konfliktusok felszínre hozásában, feloldásában, de soha nem dönt a család helyett. Mi ismerünk jó gyakorlatokat, módszertanokat, melyekből merítünk, de nincsenek minden vállalkozás esetében alkalmazható dobozmegoldások.

 

A generációváltás esetében nem elég egy családi alkotmány formadokumentumot kitölteni. A családi vállalkozások jövőtervezése során az egyik lehetséges kimenet a generációváltás, melyre való felkészülési folyamat utolsó állomásainak egyike a családi alkotmány megalkotása. Ami állandó, az a tanácsadási folyamat menete, módszertana, de a megoldások részletei mindig az adott család és vállalkozás egyedi igényeihez igazodnak.

 

A tanácsadás értéke, hogy mediációként tud működni, és minden lehetséges eszközt és megoldást ismer és átad az érintetteknek. Az ilyen tanácsadási folyamatok végén megszülető megoldások azért is működnek és fenntarthatók, mert az érintettek is tudják, hogy nem hirtelen, kényszerű, sokszor érzelmi alapú döntést hoztak, hanem minden lehetőséget áttekintettek, és a legjobb döntést hozták, aminek ismerik minden előnyét és hátrányát. Az elmúlt 25 évben sok családi vállalkozásnak segítettünk megtalálni az optimális megoldást a napi működés és a jövőtervezés tekintetében is. Láttuk és magunk is tudjuk, hogy családi vállalkozónak lenni olykor nagyon nehéz és embert próbáló, de legalább ugyanennyire felemelő is. A legfontosabb a tudatosság, a nyitottság és az előre gondolkodás, hogy biztonságban legyen a család és a vállalkozás jövője is.

A fórumról

Friss hírek

Beszámoló az éves konferenciáról

Ismét egy szuper hangulatú éves konferencián vagyunk túl és a szombati közgyűlésen megválasztottuk az új tisztségviselőket is!  38 családból 120 felnőtt és 25 gyerek képviseltette magát az év legnépszerűbb egyesületi rendezvényén. A képekhez klikkelj ide!

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Június 13., Csütörtök

A növekedés az új stratégia

A terv azért kell, hogy legyen min változtatni, a stratégiaalkotás pedig valójában nem külső szakértőkkel történik, hanem a kollégákkal. A Megakrán Nyrt. társtulajdonosa, Vitkovics Péter szerint a cél maga a stratégia, célja pedig mindenkinek van. A stratégia része a vízió és a misszió, ami azt mutatja meg, miért vagyunk itt, mi különböztet meg minket másoktól és hol képzeljük el magunkat a jövőben. Az a tulajdonos, aki képes arra, hogy a napi rutinból kiszakadva, elvonulva felülről nézze a saját vállalkozását, az képes a stratégia alkotásra és ahhoz kapcsolódóan akciótervek készítésére is. Ebben segít az Elite program. Úgy gondolja, hogy mindig saját magunkban kell bízni, a saját erőforrásainkra kell támaszkodni és a saját utunkat kell járni. S hogy ehhez mennyire van szükség külső tanácsadóra? Vitkovics Péter szerint a tapasztalt külső szemre szükség van az objektív kép feltárásához, mert a tulajdonost általában egy természetes vakság sújtja.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

Májusi FBN-H klub beszámoló

29 családból közel 60 fő vett részt a májusi klubon a Marriott Hotelben. A képekhez klikkelj ide! Az est első felében "A növekedés az új stratégia" címmel a Budapesti Értéktőzsdétől Dr. Lódi Katalni beszélgetett a stratégiaalkotásról néhány partner cégükkel, akik megosztották velünk tapasztalataikat és fejlődésüket az Elite program keretében. Ezt követően Új-Zélandról láttunk-hallottunk egy kis ízelítőt Sepherd Csaba prezentálásában, majd a Jójárt Család mutatkozott be. A késő esti közgyűlés elfogadta az éves beszámolókat, az idénre tervezett költségvetést és az Ellenőrző Bizottág beszámolóját is. 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

A Schiller Sztori 3 generáció szemével

Az alapító nagypapát annak idején Szenes Iván beszélte rá a reklámra és tőle származik a "Schiller Opel, a szerviz szuper!" szlogen is. Schiller Péter a nagybátyjának köszönhetően szerette meg az autókat és már egészen fiatalon elkezdett autókkal foglalkozni. Később beiratkozott a Bánki Donát Műszaki Főiskolára, mondván, hogy tanulni jobb, mint dolgozni, de mérnökként is autószerelő lett belőle. Korán megtanulta, hogy a vevőnek,  ha bejön a boltba, köszönni kell, s akkor is, ha távozik. Véleménye szerint még ma is ebből élnek.

 

 
Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

Lányi Szabolcs és az UTIBER története

Nem akart édesapja nyomdokaiban járni, helyette a fogorvosi pályát választotta és külföldi tanulmányútra ment. Édesapja - karizmatikus személyiség lévén - a személyével teremtette meg a vállalati kultúrát. Halálakor indultak a problémák, melyek megoldásában - Szabolcs bevallása szerint - sokat segített volna, ha már akkor ismeri az FBN-H Egyesületet. Az édesapja halála után a társtulajdonos háttérbe vonult, nem vállalta az ügyvezetői szerepkört, mégis őt keresték meg a kollégák a későbbiekben is ügyes-bajos dolgaikkal.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő