A Párizs melletti Fontainableau-ben tartotta az FBN-I múlt héten az ügyvezető titkárok szokásos éves találkozóját. 30 ország egyesületéből közel 50-en vettek részt az eseményen, s mindenki nagy meglepetésére az FBN-H elhozta az elsőként átadott Polaris Kupát!

   

A megszokott témákon túl a program idén egy képzéssel is kiegészült, melyet az INSEAD Üzleti Iskolával közösen dolgozott ki az FBN-I. A 3 évre tervezett képzés első részében az Insead professzorai által vezetett prezentációk, esettanulmányok és workshopok keretében kerültek górcső alá olyan témák, mint a közösségépítés, a marketing, a tagokkal való kommunikáció, az elnökséggel való hatékony együttműködés, stratégiai tervezés, szervezeti jellegzetességek és a tagság életével kapcsolatos egyéb mindennapi feladatok. Részletesen megismerkedhettünk az Insead Öregdiák Egyesületének szervezeti működésével is.

 

Családi okok miatt jelenlétével sajnos nem tisztelhetett meg bennünket az FBN-I új elnöke, Farhad Forbes, webkamerán keresztül azonban csatlakozott hozzánk és megosztotta velünk gondolatait.

Az FBN-I idén ünnepli megalakulásának 30. évfordulóját. Ennek tiszteletére meghívást kaptunk az egyik alapító francia tag, a fagyasztott fűszereket gyártó Darbonne Család 1800-as évek végén épült otthonába egy oldott hangulatú állófogadásra. Az évfordulót az FBN-I idén májusban egy földközi-tengeri hajókázással ünnepli, melyre szeretettel várják a tagok jelentkezését valamennyi tagegyesületből.

A NxG Summit idén Brazíliában (Recife) kerül megrendezésre április végén, melyre már lehet jelentkezni. Az indiai Global Summit-ra (Udaipur) pedig várhatóan márciusban nyílik meg a regisztráció.

Fejlesztés alatt áll az új honlap, melyre a jelenlegi - nehézkesen használható – fbnxchange-t fogják várhatóan egy év múlva lecserélni.

Nagy hangsúlyt kapott idén a Polaris program, melynek irányelveit az FBN-I alkotta meg, hogy segítséget nyújtson tagjainak a fenntartható és felelős vállalatvezetés és működés strukturálásában és implementálásában.  A Fenntarthatósági Fórumunk vezetőinek és aktivitásuknak köszönhetően az FBN-H e tekintetben élen jár, s munkájuk eredményeként a nemzetközi egyesületen belül elsőként nyertük el a Risto Väyrynen által átadott Polaris kupát!

A fórumról

Családi Vállalat Tulajdonosok Klubja

Van, amiben egy családi vállalat előnyben van egy multival szemben

A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani. A kulcs az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés lehet, amely során a vállalatok a már meglévő, vonzó pozitív elemeket teszik láthatóvá a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. A családi vállalatok előnyben vannak más cégekkel szemben, mivel a karizmatikus vezető és a család jelenléte biztosítja azt az alapot, amivel könnyebben tudnak azonosulni a munkatársak – hangzott el a K&H székházban szervezett családi vállalatok klubján.

Forrás: https://piacesprofit.hu 2019. április 10. szerda

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 11., Csütörtök

Mindenkinek egy szavazata van / A Master Good sikertörténete

Negyedszázada kezdett vállalkozni Bárány László, s a Master Good cégcsoport ma már európai tényező a baromfiiparban. Büszke arra, hogy a hazai baromfi szektor a legsikeresebb élelmiszeripari ágazat Magyarországon, de arra még inkább, hogy két fia sikeresen viszi tovább a cégeket.

Forrás: KKV Magazin (Nyomárkay Kázmér)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 10., Szerda

Felértünk a nagymamákhoz / A Kürt Zrt. sikertörténete

Kürti Sándor és testvére, János 1989-ben alapították meg a Kürt Zrt. jogelődjét, a Kürt Kft-t. Egy családi vállalkozásban nem az a kérdés, hogy miként merült fel, hogy a gyerekek is ott dolgozzanak, hanem azt, hogy miért nem ott dolgozik a gyerek. Így volt ez Kürtiéknél is, hiszen Sándor idősebbik fia, Tom fiatalon gyakran felbukkant a társaságnál, dolgozott a hétvégéken és nyáron is.

Forrás: KKV Magazin (Brückner Gergely)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 10., Szerda

Családi vállalkozások krízisei és az ezekre adható válaszok

Magyarország a családi vállalkozások földje, mégis folyamatosan visszatérő krízispontok akadályozzák a növekedést és a folytonosságot. A mostani cikksorozat épp ezért a családi vállalkozásokra próbál összpontosítani, mivel egyre nagyobb igény lenne hazánkban egyfajta specializált tudásra, mely a felmerülő problémák észlelésére, és az arra adható válaszokra összpontosít.

Forrás: https://adozasrolerthetoen.blog.hu 2019. április 8.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 10., Szerda

Külső szakértők menthetik meg a családi cégeket

A világ 500 legnagyobb, családi hátterű vállalkozásának listájára az idén már felkerült a Magyarországon is ismert JCDecaux, a Bosch és a Hyatt hotellánc is. A sok esetben vezetői generációváltás előtt álló cégek egyre több külső szakértőt vonnak be a szervezet irányításába.

Forrás: paicesprofit.hu 2019. április 5.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 08., Hétfő