A generációváltás előtt álló cégeket segítené új programjával az Innovációs és Technológiai Minisztérium annak érdekében, hogy a családi vállalatok a jövőben is meghatározó szerepet tölthessenek be a gazdaságban és a társadalomban egyaránt. A szektor a K&H számára is kiemelt jelentőséggel bír, idén harmadik alkalommal kapott hét olyan vállalat K&H családi vállalatok kiválósági díjat, amelyek üzleti gyakorlata példamutató lehet nem csak a kisebb a cégek, de a vállalati szektor egészére nézve is.

Forrás: www.tozsdeforum.hu 2018. november 30. (Well PR Ageny)

Hét hazai családi tulajdonú cég kapott idén K&H családi vállalatok kiválósági díjat. „A K&H támogatási stratégiájának egyik fontos területe a vállalkozásösztönzés, amely 2015-től kiterjed a hazai családi vállalatokra is. Több mint 30 éves tapasztalattal a hátunk mögött ugyanis mi itt a K&H-nál abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy közelről látjuk és értjük a családi cégeket foglalkoztató problémákat. Meggyőződésünk ezért, hogy a tapasztaltabb cégek megoldásai nagy segítséget nyújthatnak a hasonló cipőben járó vállalatok, sőt az egész szektor számára is. Éppen ezért idén is – immár harmadik alkalommal - meghirdettük a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, amellyel a hosszú távú stratégiai gondolkodást, a generációváltás sikeres levezénylését és az aktív társadalmi felelősségvállalási tevékenységet folytató vállalatokat ismertük el. Meglátásunk szerint ugyanis ez a három terület az, ahol leginkább jó példákra lehet szükségük a családi vállalatoknak” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője. „A családi vállalatok gazdaságban és társadalomban betöltött fontos szerepét, illetve a generációváltás nehézségét jól mutatja, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium jövő évi tervei között szerepel egy új program indítása, ami kifejezetten az utódlás küszöbén álló cégeket segítené” – tette hozzá Ékes Ákos.

„A vállalatok idén is pozitívan reagáltak kezdeményezésünkre, és rekord számban érkeztek pályázatok, amelyek alapján úgy látjuk, hogy egyre intenzívebb a társadalmi elköteleződés a szektoron belül. Idén ugyanis a társadalmi felelősségvállalás kategóriában volt a legtöbb pályázat. Ez jól mutatja, hogy a családi értékeket nem csak vállalaton belül, hanem a céget körülvevő szűkebb és tágabb környezetre is igyekeznek kiterjeszteni a családi vállalatok. A generációváltás során  láthatóan elsősorban családon belüli stafétabot átadásra törekednek a jelenlegi vezetők. A legkevesebb pályázat a hosszú távú stratégia kategóriában volt, tehát leginkább ezen a területen van szükségük iránymutató és ösztönző példákra a hazai családi vállalatoknak” – mondta el a beérkezett pályázatok alapján Ékes Ákos.

A pályázatok elbírálásánál a hattagú szakmai zsűri az adott kategóriában nyújtott kiemelkedő teljesítmény mellett a vállalat iparági jelentőségét, sikeres működését, a családi értékek továbbvitele iránti elkötelezettséget, valamint az egyedi ötletek, megoldások megvalósítását is értékelte.

Díjazottak:

  • „sikeres hosszú távú stratégia” kategória:
    • Merkbau Építőipari és Kereskedelmi Kft.
    • Sipospack Kft.
  • „családi értékek a vállalatvezetésben és sikeres generációváltás” kategória:
    • DenTi System Kft.
    • PATA JÓZSEF Gépipari Kft.
    • LAJTAMAG Mezőgazdasági Termelő, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.
  • „elkötelezettség és felelősségvállalás a társadalom iránt” kategória:
    • HAJDU Cégcsoport
    • Honett Szerviz Zrt.

A fórumról

Friss hírek

Beszámoló az éves konferenciáról

Ismét egy szuper hangulatú éves konferencián vagyunk túl és a szombati közgyűlésen megválasztottuk az új tisztségviselőket is!  38 családból 120 felnőtt és 25 gyerek képviseltette magát az év legnépszerűbb egyesületi rendezvényén. A képekhez klikkelj ide!

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Június 13., Csütörtök

A növekedés az új stratégia

A terv azért kell, hogy legyen min változtatni, a stratégiaalkotás pedig valójában nem külső szakértőkkel történik, hanem a kollégákkal. A Megakrán Nyrt. társtulajdonosa, Vitkovics Péter szerint a cél maga a stratégia, célja pedig mindenkinek van. A stratégia része a vízió és a misszió, ami azt mutatja meg, miért vagyunk itt, mi különböztet meg minket másoktól és hol képzeljük el magunkat a jövőben. Az a tulajdonos, aki képes arra, hogy a napi rutinból kiszakadva, elvonulva felülről nézze a saját vállalkozását, az képes a stratégia alkotásra és ahhoz kapcsolódóan akciótervek készítésére is. Ebben segít az Elite program. Úgy gondolja, hogy mindig saját magunkban kell bízni, a saját erőforrásainkra kell támaszkodni és a saját utunkat kell járni. S hogy ehhez mennyire van szükség külső tanácsadóra? Vitkovics Péter szerint a tapasztalt külső szemre szükség van az objektív kép feltárásához, mert a tulajdonost általában egy természetes vakság sújtja.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

Májusi FBN-H klub beszámoló

29 családból közel 60 fő vett részt a májusi klubon a Marriott Hotelben. A képekhez klikkelj ide! Az est első felében "A növekedés az új stratégia" címmel a Budapesti Értéktőzsdétől Dr. Lódi Katalni beszélgetett a stratégiaalkotásról néhány partner cégükkel, akik megosztották velünk tapasztalataikat és fejlődésüket az Elite program keretében. Ezt követően Új-Zélandról láttunk-hallottunk egy kis ízelítőt Sepherd Csaba prezentálásában, majd a Jójárt Család mutatkozott be. A késő esti közgyűlés elfogadta az éves beszámolókat, az idénre tervezett költségvetést és az Ellenőrző Bizottág beszámolóját is. 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

A Schiller Sztori 3 generáció szemével

Az alapító nagypapát annak idején Szenes Iván beszélte rá a reklámra és tőle származik a "Schiller Opel, a szerviz szuper!" szlogen is. Schiller Péter a nagybátyjának köszönhetően szerette meg az autókat és már egészen fiatalon elkezdett autókkal foglalkozni. Később beiratkozott a Bánki Donát Műszaki Főiskolára, mondván, hogy tanulni jobb, mint dolgozni, de mérnökként is autószerelő lett belőle. Korán megtanulta, hogy a vevőnek,  ha bejön a boltba, köszönni kell, s akkor is, ha távozik. Véleménye szerint még ma is ebből élnek.

 

 
Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

Lányi Szabolcs és az UTIBER története

Nem akart édesapja nyomdokaiban járni, helyette a fogorvosi pályát választotta és külföldi tanulmányútra ment. Édesapja - karizmatikus személyiség lévén - a személyével teremtette meg a vállalati kultúrát. Halálakor indultak a problémák, melyek megoldásában - Szabolcs bevallása szerint - sokat segített volna, ha már akkor ismeri az FBN-H Egyesületet. Az édesapja halála után a társtulajdonos háttérbe vonult, nem vállalta az ügyvezetői szerepkört, mégis őt keresték meg a kollégák a későbbiekben is ügyes-bajos dolgaikkal.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő