A Clarins alapítója egész életét a nők egészséges szépségének szentelte, örökségét már a család harmadik generációja viszi tovább.

Forrás: www.nlcafe.hu 2018. november 26.

 

1954-et írtak, amikor egy párizsi fizikoterapeuta, Jacques Courtin megnyitotta Szépségszalonját, ahol új, exkluzív masszázsmetódusaihoz tisztán növényi olajokból, helyben előállított készítményeket használt. A tradicionális test- és arckezelések forradalmasítása rövid idő alatt akkora siker lett, hogy a kis szalon szépségintézetté nőtte ki magát, amelyben fizikoterapeuták és kozmetikusok sora végezte a kezeléseket. A történet azonban itt nem állt meg – sőt, épp csak elkezdődött.

Személyes kapcsolat mindenek felett

A rue Tronchet-n nyitott intézetet Clarinsnak egy iskolai színdarabban eljátszott karakter után nevezte el, amelyhez a későbbi évek során annyi siker és öröm társult, hogy 1978-ban saját családneveként is felvette.

A hölgyek rajongtak a szalon által nyújtott gyógyító kezelésekért, Courtin-Clarins azonban azt is észrevette, hogy vendégei számára szépségük megőrzése legalább olyan fontos volt, mint egészségük óvása. Határozott és nagy igény volt rá, hogy a kezelések során olyan készítményeket használjanak, amelyek bőrüket ragyogóbbá, ápoltabbá teszi, a Szépségintézet által kínált olajak pedig, úgy tűnt, tökéletesen megfelelnek a velük szemben támasztott elvárásoknak.

Mégis, bő tíz év telt el az indulástól, mikor 1965-ben az alapító úgy döntött, enged vendégei kérésének, és kiskereskedelmi forgalomba hozza a kezelésekhez használt termékeket. Azt azonban már ekkor eltökélte, készítményei csak válogatott helyeken lesznek elérhetők, hogy a minőség és exkluzivitás érzése ne sérüljön. Az első kozmetikumok között arc- és testolajok, valamint egy alakformáló termék, az Aminsvit volt.

A természetes, növényi eredetű összetevők helyett a ’70-es években egyre nagyobb trenddé vált, hogy a kozmetikumok mesterségesen előállított összetevőkön alapultak, Courtin-Clarins azonban elutasította ezt az irányzatot, és kitartott eredeti elképzelése mellett, amelyhez szigorúan ragaszkodott a későbbi fejlesztések során is.

A vendégei iránti figyelem és a törődés kulcsfontosságú volt Courtin-Clarins számára, ezért hogy a legjobb választ tudja adni szépségápolással kapcsolatos aggodalmaikra, és ne veszítse el azt a fajta személyes kapcsolatot, ami Szépségintézetét jellemezte, megalkotta a vásárlói kártyát, amely abban az időben óriási újdonságnak számított. Mára – a környezettudatos gondolkodásmód miatt – a vásárlói kártya papírformáját ugyan felváltotta a csomagolás belsejébe elhelyezett „Clarins Club” meghívó, a tagsághoz kötött exkluzív szolgáltatások és kedvezmények változatlanul jellemzik a mai napig.

Újító gondolatok

1974-től felgyorsultak a Clarins körül az események: az alapító fia, Christian Courtin-Clarins ekkor csatlakozott a céghez, és alapította meg az első Nemzetközi Divíziót azzal a küldetéssel, hogy a márkát világszintűre fejlessze. A nyolcvanas évekre a Clarins Franciaországban vezető bőrápolási márkává vált, majd egy évtizeddel később európai szinten is elérte ezt, miközben az Egyesült Államokban is felfuttatta leányvállalatát.

1991 két szempontból is jelentős év volt Jacques Courtin-Clarins számára. Nemcsak az első make-up-család jelent meg ekkor, de a Clarins volt a legelső kozmetikai márka, amely levegőszennyeződés elleni komplexszel jelentkezett. A nagyrészt növényi hatóanyagokból álló készítmény mára a márka összes nappali krémjében megtalálható, igaz megalkotása óta már többször megújították formuláját, hogy javítsák hatékonyságát.

A folyamatos innováció, a sikertermékek rendszeres felülvizsgálata és javítása azonban nem tette lelketlen multivá a családi vállalkozást. A francia szépségipari szereplők közül Jacques Courtin-Clarins elsőként döntött úgy, hogy felhagy az állatkísérletekkel, ami ellen sajnos még ma is küzdeni kell. 1987-ben ezzel jócskán megelőzte saját korát és annak nézeteit. Társadalmi felelősségvállalását mutatja az is, hogy 1989-ben a főként nőket érintő betegség, a sokizületi gyulladás, vagyis a polyarthritis kutatásának segítésére alapítványt hozott létre, amely a mai napig működik, és támogatja a betegséggel kapcsolatos kutatásokat.

Másik fia, Olivier még a kilencvenes években csatlakozott a céghez, így a kétezres években a családi vállalkozás már két generáció minden tapasztalatával és energiájával lépett be. 2002-ben, az elsők között reagálva a társadalmi változásokra és a férfiak egyre növekvő igényére a minőségi kozmetikumok iránt, beindították a Clarins férfi arcápolói vonalát is.

Ez volt Jacques Courtin-Clarins filozófiája, ami egész életútját végigkísérte. 2007-ben, 85 éves korában otthonában hunyt el, örökül hagyva fiaira az egyik legnagyobb francia kozmetikai birodalmat és a szilárd értékszemléletet, amelynek mentén felépítette azt. A cég pedig jó eséllyel marad meg továbbra is a Courtin-Clarins család örökségének, tekintve, hogy már a harmadik generáció, Christian és Olivier lányai is becsatlakoztak az üzletvezetésbe.

 

 

A fórumról

Vállalásunk, hogy egy maradandó, családivállalati fejlődési értékeket képviselő érdek és érték szervezetet hozzunk létre. Ez a fórum ránk, Nőkre van szabva, támogatja személyiségfejlődésünket, munkánkat és életünket, összefogja és segíti a tagjait. Mindenkori feladatunk, hogy a Női fórum tagjaként, egymás segítőjeként, családjaink nagy büszkeségére, helytálljunk a nagyvilágbanmint nők, társak, anyák és vezetők.

Beszámoló az éves konferenciáról

Ismét egy szuper hangulatú éves konferencián vagyunk túl és a szombati közgyűlésen megválasztottuk az új tisztségviselőket is!  38 családból 120 felnőtt és 25 gyerek képviseltette magát az év legnépszerűbb egyesületi rendezvényén. A képekhez klikkelj ide!

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Június 13., Csütörtök

A növekedés az új stratégia

A terv azért kell, hogy legyen min változtatni, a stratégiaalkotás pedig valójában nem külső szakértőkkel történik, hanem a kollégákkal. A Megakrán Nyrt. társtulajdonosa, Vitkovics Péter szerint a cél maga a stratégia, célja pedig mindenkinek van. A stratégia része a vízió és a misszió, ami azt mutatja meg, miért vagyunk itt, mi különböztet meg minket másoktól és hol képzeljük el magunkat a jövőben. Az a tulajdonos, aki képes arra, hogy a napi rutinból kiszakadva, elvonulva felülről nézze a saját vállalkozását, az képes a stratégia alkotásra és ahhoz kapcsolódóan akciótervek készítésére is. Ebben segít az Elite program. Úgy gondolja, hogy mindig saját magunkban kell bízni, a saját erőforrásainkra kell támaszkodni és a saját utunkat kell járni. S hogy ehhez mennyire van szükség külső tanácsadóra? Vitkovics Péter szerint a tapasztalt külső szemre szükség van az objektív kép feltárásához, mert a tulajdonost általában egy természetes vakság sújtja.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

Májusi FBN-H klub beszámoló

29 családból közel 60 fő vett részt a májusi klubon a Marriott Hotelben. A képekhez klikkelj ide! Az est első felében "A növekedés az új stratégia" címmel a Budapesti Értéktőzsdétől Dr. Lódi Katalni beszélgetett a stratégiaalkotásról néhány partner cégükkel, akik megosztották velünk tapasztalataikat és fejlődésüket az Elite program keretében. Ezt követően Új-Zélandról láttunk-hallottunk egy kis ízelítőt Sepherd Csaba prezentálásában, majd a Jójárt Család mutatkozott be. A késő esti közgyűlés elfogadta az éves beszámolókat, az idénre tervezett költségvetést és az Ellenőrző Bizottág beszámolóját is. 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

A Schiller Sztori 3 generáció szemével

Az alapító nagypapát annak idején Szenes Iván beszélte rá a reklámra és tőle származik a "Schiller Opel, a szerviz szuper!" szlogen is. Schiller Péter a nagybátyjának köszönhetően szerette meg az autókat és már egészen fiatalon elkezdett autókkal foglalkozni. Később beiratkozott a Bánki Donát Műszaki Főiskolára, mondván, hogy tanulni jobb, mint dolgozni, de mérnökként is autószerelő lett belőle. Korán megtanulta, hogy a vevőnek,  ha bejön a boltba, köszönni kell, s akkor is, ha távozik. Véleménye szerint még ma is ebből élnek.

 

 
Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

Lányi Szabolcs és az UTIBER története

Nem akart édesapja nyomdokaiban járni, helyette a fogorvosi pályát választotta és külföldi tanulmányútra ment. Édesapja - karizmatikus személyiség lévén - a személyével teremtette meg a vállalati kultúrát. Halálakor indultak a problémák, melyek megoldásában - Szabolcs bevallása szerint - sokat segített volna, ha már akkor ismeri az FBN-H Egyesületet. Az édesapja halála után a társtulajdonos háttérbe vonult, nem vállalta az ügyvezetői szerepkört, mégis őt keresték meg a kollégák a későbbiekben is ügyes-bajos dolgaikkal.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő