A Clarins alapítója egész életét a nők egészséges szépségének szentelte, örökségét már a család harmadik generációja viszi tovább.

Forrás: www.nlcafe.hu 2018. november 26.

 

1954-et írtak, amikor egy párizsi fizikoterapeuta, Jacques Courtin megnyitotta Szépségszalonját, ahol új, exkluzív masszázsmetódusaihoz tisztán növényi olajokból, helyben előállított készítményeket használt. A tradicionális test- és arckezelések forradalmasítása rövid idő alatt akkora siker lett, hogy a kis szalon szépségintézetté nőtte ki magát, amelyben fizikoterapeuták és kozmetikusok sora végezte a kezeléseket. A történet azonban itt nem állt meg – sőt, épp csak elkezdődött.

Személyes kapcsolat mindenek felett

A rue Tronchet-n nyitott intézetet Clarinsnak egy iskolai színdarabban eljátszott karakter után nevezte el, amelyhez a későbbi évek során annyi siker és öröm társult, hogy 1978-ban saját családneveként is felvette.

A hölgyek rajongtak a szalon által nyújtott gyógyító kezelésekért, Courtin-Clarins azonban azt is észrevette, hogy vendégei számára szépségük megőrzése legalább olyan fontos volt, mint egészségük óvása. Határozott és nagy igény volt rá, hogy a kezelések során olyan készítményeket használjanak, amelyek bőrüket ragyogóbbá, ápoltabbá teszi, a Szépségintézet által kínált olajak pedig, úgy tűnt, tökéletesen megfelelnek a velük szemben támasztott elvárásoknak.

Mégis, bő tíz év telt el az indulástól, mikor 1965-ben az alapító úgy döntött, enged vendégei kérésének, és kiskereskedelmi forgalomba hozza a kezelésekhez használt termékeket. Azt azonban már ekkor eltökélte, készítményei csak válogatott helyeken lesznek elérhetők, hogy a minőség és exkluzivitás érzése ne sérüljön. Az első kozmetikumok között arc- és testolajok, valamint egy alakformáló termék, az Aminsvit volt.

A természetes, növényi eredetű összetevők helyett a ’70-es években egyre nagyobb trenddé vált, hogy a kozmetikumok mesterségesen előállított összetevőkön alapultak, Courtin-Clarins azonban elutasította ezt az irányzatot, és kitartott eredeti elképzelése mellett, amelyhez szigorúan ragaszkodott a későbbi fejlesztések során is.

A vendégei iránti figyelem és a törődés kulcsfontosságú volt Courtin-Clarins számára, ezért hogy a legjobb választ tudja adni szépségápolással kapcsolatos aggodalmaikra, és ne veszítse el azt a fajta személyes kapcsolatot, ami Szépségintézetét jellemezte, megalkotta a vásárlói kártyát, amely abban az időben óriási újdonságnak számított. Mára – a környezettudatos gondolkodásmód miatt – a vásárlói kártya papírformáját ugyan felváltotta a csomagolás belsejébe elhelyezett „Clarins Club” meghívó, a tagsághoz kötött exkluzív szolgáltatások és kedvezmények változatlanul jellemzik a mai napig.

Újító gondolatok

1974-től felgyorsultak a Clarins körül az események: az alapító fia, Christian Courtin-Clarins ekkor csatlakozott a céghez, és alapította meg az első Nemzetközi Divíziót azzal a küldetéssel, hogy a márkát világszintűre fejlessze. A nyolcvanas évekre a Clarins Franciaországban vezető bőrápolási márkává vált, majd egy évtizeddel később európai szinten is elérte ezt, miközben az Egyesült Államokban is felfuttatta leányvállalatát.

1991 két szempontból is jelentős év volt Jacques Courtin-Clarins számára. Nemcsak az első make-up-család jelent meg ekkor, de a Clarins volt a legelső kozmetikai márka, amely levegőszennyeződés elleni komplexszel jelentkezett. A nagyrészt növényi hatóanyagokból álló készítmény mára a márka összes nappali krémjében megtalálható, igaz megalkotása óta már többször megújították formuláját, hogy javítsák hatékonyságát.

A folyamatos innováció, a sikertermékek rendszeres felülvizsgálata és javítása azonban nem tette lelketlen multivá a családi vállalkozást. A francia szépségipari szereplők közül Jacques Courtin-Clarins elsőként döntött úgy, hogy felhagy az állatkísérletekkel, ami ellen sajnos még ma is küzdeni kell. 1987-ben ezzel jócskán megelőzte saját korát és annak nézeteit. Társadalmi felelősségvállalását mutatja az is, hogy 1989-ben a főként nőket érintő betegség, a sokizületi gyulladás, vagyis a polyarthritis kutatásának segítésére alapítványt hozott létre, amely a mai napig működik, és támogatja a betegséggel kapcsolatos kutatásokat.

Másik fia, Olivier még a kilencvenes években csatlakozott a céghez, így a kétezres években a családi vállalkozás már két generáció minden tapasztalatával és energiájával lépett be. 2002-ben, az elsők között reagálva a társadalmi változásokra és a férfiak egyre növekvő igényére a minőségi kozmetikumok iránt, beindították a Clarins férfi arcápolói vonalát is.

Ez volt Jacques Courtin-Clarins filozófiája, ami egész életútját végigkísérte. 2007-ben, 85 éves korában otthonában hunyt el, örökül hagyva fiaira az egyik legnagyobb francia kozmetikai birodalmat és a szilárd értékszemléletet, amelynek mentén felépítette azt. A cég pedig jó eséllyel marad meg továbbra is a Courtin-Clarins család örökségének, tekintve, hogy már a harmadik generáció, Christian és Olivier lányai is becsatlakoztak az üzletvezetésbe.

 

 

A fórumról

Vállalásunk, hogy egy maradandó, családivállalati fejlődési értékeket képviselő érdek és érték szervezetet hozzunk létre. Ez a fórum ránk, Nőkre van szabva, támogatja személyiségfejlődésünket, munkánkat és életünket, összefogja és segíti a tagjait. Mindenkori feladatunk, hogy a Női fórum tagjaként, egymás segítőjeként, családjaink nagy büszkeségére, helytálljunk a nagyvilágbanmint nők, társak, anyák és vezetők.

Van, amiben egy családi vállalat előnyben van egy multival szemben

A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani. A kulcs az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés lehet, amely során a vállalatok a már meglévő, vonzó pozitív elemeket teszik láthatóvá a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. A családi vállalatok előnyben vannak más cégekkel szemben, mivel a karizmatikus vezető és a család jelenléte biztosítja azt az alapot, amivel könnyebben tudnak azonosulni a munkatársak – hangzott el a K&H székházban szervezett családi vállalatok klubján.

Forrás: https://piacesprofit.hu 2019. április 10. szerda

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 11., Csütörtök

Mindenkinek egy szavazata van / A Master Good sikertörténete

Negyedszázada kezdett vállalkozni Bárány László, s a Master Good cégcsoport ma már európai tényező a baromfiiparban. Büszke arra, hogy a hazai baromfi szektor a legsikeresebb élelmiszeripari ágazat Magyarországon, de arra még inkább, hogy két fia sikeresen viszi tovább a cégeket.

Forrás: KKV Magazin (Nyomárkay Kázmér)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 10., Szerda

Felértünk a nagymamákhoz / A Kürt Zrt. sikertörténete

Kürti Sándor és testvére, János 1989-ben alapították meg a Kürt Zrt. jogelődjét, a Kürt Kft-t. Egy családi vállalkozásban nem az a kérdés, hogy miként merült fel, hogy a gyerekek is ott dolgozzanak, hanem azt, hogy miért nem ott dolgozik a gyerek. Így volt ez Kürtiéknél is, hiszen Sándor idősebbik fia, Tom fiatalon gyakran felbukkant a társaságnál, dolgozott a hétvégéken és nyáron is.

Forrás: KKV Magazin (Brückner Gergely)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 10., Szerda

Családi vállalkozások krízisei és az ezekre adható válaszok

Magyarország a családi vállalkozások földje, mégis folyamatosan visszatérő krízispontok akadályozzák a növekedést és a folytonosságot. A mostani cikksorozat épp ezért a családi vállalkozásokra próbál összpontosítani, mivel egyre nagyobb igény lenne hazánkban egyfajta specializált tudásra, mely a felmerülő problémák észlelésére, és az arra adható válaszokra összpontosít.

Forrás: https://adozasrolerthetoen.blog.hu 2019. április 8.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 10., Szerda

Külső szakértők menthetik meg a családi cégeket

A világ 500 legnagyobb, családi hátterű vállalkozásának listájára az idén már felkerült a Magyarországon is ismert JCDecaux, a Bosch és a Hyatt hotellánc is. A sok esetben vezetői generációváltás előtt álló cégek egyre több külső szakértőt vonnak be a szervezet irányításába.

Forrás: paicesprofit.hu 2019. április 5.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 08., Hétfő