Az FBN-I évről évre más országban szervezi a nextgenek éves találkozóját, idén a 14. NxG Summit Belgiumban került megrendezésre. Egyesületünket Szótér Orsolya képviselte, akinek inspiráló beszámolóját a lentiekben olvashatjátok. 

FBN NxG Learning Journey

Antwerpen – Belgium

 

 

Az antwerpeni tanulmányút szervezése jórészt két NxG nem kis munkájának köszönhető. (Jan De Clerk Jr. és Charles-Henri De Veyt)

Mérhetetlen türelemmel viseltettek a vegyes temperamentumú kis - 16 fős - csoportunk eltérő késési szokásai, ad-hoc programjavaslatai, az útunkba akadt kocsmákhoz fűződő vonzalmaink iránt. Ők kísértek végig minket Antwerpen bugyrain: a művészetek akadémiájától a piroslámpás negyedben található éjszakai mulatóig.

 

A program elméletileg nagyon feszes volt. Első napunkon megnézhettük a város hatalmas kikötő-rendszerét, megismerhettük fejlődésének történetét. Az idegenvezetőink ez alkalommal későbbi házigazdáink voltak, a Katoen Natie családi vállalat jelenlegi vezető Huts testvér-triója. Mielőtt a vállalat működésébe betekintettünk, megmutatták a múzeumot, amelyben a tengeri kereskedelem korabeli eszközeit gyűjtötték össze, ki is próbálhattunk néhányat közülük.

 

A Katoen Natie eredetileg céhek szövetsége volt, amely a tengerről érkező textilek fogadásával, mérlegelésével, számbavételével majd a kereskedőkhöz történő továbbításával foglalkozott. A palettájuk 1854-ben bővült egyéb árufajták fogadásával, majd később saját raktárakat létesítettek, és ettől kezdve vállalták ügyfeleiknek a szükséges adminisztrációs eljárások intézését is. Amikor a céhek vezetői nyugdíjba vonultak, felajánlották részük megvételét a családnak.

 

A kikötő tele van nagyobbnál nagyobb logisztikai cégekkel. A Katoen Natie megítélésem szerint azért különleges, mert ők - a máshol jellemző konténeres rakodással ellentétben - az egyéb módon csomagolt árukra specializálódtak. Sikerük további titka a logisztikai szolgáltatáshoz adott plusz érték, mint például az áru megtisztítása (akár a cukoré is), műanyag granulátumok átmosása, darabolása, szállítási egységek átrendezése, anyagok analizálása, keverése, szétválasztása. A művészetek kedvelőjeként és támogatójaként a fent említett múzeumon kívül létrehoztak egy textil múzeumot és építettek egy bunker raktárat nagyértékű műalkotások megfelelő tárolására. Magánszemélyek és állami szervezetek is igénybe veszik ezt a szoltáltatást. A látogatás alkalmával körbe vezettek minket abban a raktárban, ahol a laboratórium és néhány kísérleti keverő/gyártó eszköz található, majd finom ebédet kaptunk a telepükön található étteremben. A családtagok nagyon kedvesek, humorosak, közvetlenek voltak, szívesen válaszoltak minden kérdésünkre.

 

Ebéd után meglátogattuk a Red Star Line múzeumot, ahol korabeli képeslapok, plakátok, modellek, fotók segítségével interaktív módon nézhettük meg, hogyan vitte a kivándorlókat a Red Star Line az USA-ba. Ezt követően a neves idegenvezető, Tanguy Ottomer kísért minket végig a belvároson. Utunk során több kitérőt is tettünk, ezért végül a szállodával szemben található katedrális meglátogatásáról lecsúsztunk. Vacsoránkat Rubens tanítványa, Van Dyck házában költhettük el varázslatos ódon környezetben. Azt is felfedeztük, hogy az éjszakai élet itt hajnali kettőkor kezdődik, a vége számunkra ismeretlen, lényeg, hogy senkit sem hagytunk hátra..

 

Utolsó délelőttünk során a De Koninck sörgyárat látogattuk meg. Szintén interaktív bemutatójuk 7 teremből áll, számtalan turistacsoport látogatja. Minden sörfajtának megvan a saját pohara, tudományosan szerkesztett formával és mérettel. Hazájukban egyébként is szentségtörésnek számít a sört jelöletlen pohárban vagy más sör márka és típus poharában felszolgálni. A tulajdonosi körrel nem találkoztunk, egy vezetőjük kísért el minket. A sörgyári múzeum mellé telepítettek egy csoki manufaktúrát, amely kategóriájában első helyezett lett 2016-ban (a sós karamell a legfinomabb), egy exkluzív hentest és három éttermet. A steak ebéddel ért véget a felejthetetlen Learning Journey és indultunk La Hulpe felé.

 

FBN NxG Summit

La Hulpe – Belgium

 

Brüsszel mellett egy csodás kis erdőben található a Dolce La Hulpe, korábban az IBM székháza volt, most konferenciaközpont és szálloda. Kis csapatunk hirtelen 220 főre duzzadt. Egyedüli magyarként és nem túl rutinos „summitozóként” bele kellett húznom az ismerkedésbe. A szervezők, hogy ezt megkönnyítsék csapatépítő összejövetelt terveztek nekünk az első napon egy közeli szabadidő központ kertjében. Hirtelen kisiskolásnak éreztem magam a zsákban ugrálás és egyéb feladványok megfejtése során, de végül már az eredményekre sem emlékezett senki, a kitűzött célt elérték.

 

A szakmai program másnap reggel kezdődött. A nap elején és végén plenáris előadásokat hallhattunk, a kettő között pedig 4-4 szekcióülés közül lehetett választani. Ízelítőül szemezgetek ezekből, akit bővebben érdekel, azok részére a teljes anyagot feltöltjük egy hónap múlva.

 

  • Lucian Tarnowski (USA, BraveNew.com) arról tartott izgalmas előadást, hogy a kriptovaluták hogyan járulhatnak hozzá az országhatárokon túli együttműködéshez annak érdekében, hogy például az egészségügyi ellátások világszerte elérhetőek, magasabb színvonalúak lehessenek.
  • Geurt Jan De Heus (tanácsadó, tréner és coach, NL) korábbi sales vezetői tapasztalataira is hagyatkozva szemléletes módon mutatta be a különböző stílusú tárgyalástechnikák használatát. Megtanította, hogyan válasszuk meg fellépésünket más-más alkupozíciókban.
  • Béatrice Delperdange (KOIS Invest, B) a banki befektetési tanácsadó múlttal rendelkező vezető jelenleg azon dolgozik, hogy összehozza a tenni vágyó vállalat tulajdonosokat olyan projektekkel, amelyek nagy léptékű, fenntarthatósághoz kapcsolódó változást hoznak a Földön.
  • Kísérleti jelleggel kipróbáltuk a „A tudás feketepiaca” elnevezésű játékot, amely során 22 asztalnál 22 szakértőt lehetett adott témában kérdezni, a kérdezők és a hallgatók kedvük szerint hallgathattak bele a különböző asztaloknál zajló beszélgetésekbe.
  • Előadást hallhattunk az EU politikájáról egy belga politikustól (Count Herman Van Rompuy).
  • Izgalmas workshopnak lehettünk részesei, melynek során megismerhettük, hogyan hajtotta végre totális digitalizációját alulról építkezve az egyik nagy német autómosó lánc.
  • A szekcióülések között most is volt olyan, amely a családi alkotmánnyal, illetőleg a nő szerepével foglalkozott.
  • Több alkalommal is előkerültek a startupok, az, hogy hogyan fér meg a fiatal generáció konstruktív alkotói ambíciója a tradicionális családi vállalatvezetéssel, példákat kaptunk arra, hogyan lehet a kettőt összehangolni.

 

Összességében elmondható, hogy a témák a felgyorsult ütemű változásokhoz való alkalmazkodás szükségessége köré szerveződtek, úgy a családi, szociális, mint az üzleti szférában. A magam részéről odafelé a repülőgépen álltam neki bekarikázni, hogy mely szekcióülések érdekelnek, aztán kezdhettem elölről, mert túl sok lett a karika..

 

Utolsó esténken egy állófogadás erejéig jelenlétével megtisztelt bennünket „Őfelsége a Belgák Királya”, ezt követően a Jannsen család adott otthont a gálavacsorának igazán fenséges környezetben. A több hektáros birtok látványától újra valós jelentést kapott a „festői” szó.

 

A szakmai programok és társasági események felülmúlták a várakozásaimat. A résztvevők kivétel nélkül nyitott, kedves emberek voltak, mindannyian ugyanazzal a céllal voltunk ott: hogy megismerjük egymást, beszélgessünk, tanuljunk együtt. Csak ajánlani tudom a NxG Summit rendezvényt minden NxG-nek. Remélem, hogy bár ehhez elvileg túlkoros vagyok, lesz rá lehetőségem, hogy a jövő évre tervezett rendezvényen is részt vegyek Brazíliában. A szervezők már most nagyon készülnek rá, bizonyosan felejthetetlen lesz.

Addig is találkozzunk idén októberben a 29. Global Summiton Velencében!

 

A fórumról

A NxG fórum célja, hogy támogassa az utódlás – öröklés kérdéseinek felelős, célszerű, hatékony átgondolását, tapasztalatcseréit a következő generáció tagjai között. 18 és 44 év közötti fiatal felnőttek társasága, akik küzdenek a lehetőséggel, a felelősséggel, hogy a családi vállalataik körül milyen pozíciót érdemes, lehet, vagy kell elfoglalniuk. Fiatalokról lévén szó a találkozók jórészt kötetlen keretek közt folynak, bulis hangulatban, egymással beszélgetve, egy-egy központi témát röviden felvetve.

Beszámoló az éves konferenciáról

Ismét egy szuper hangulatú éves konferencián vagyunk túl és a szombati közgyűlésen megválasztottuk az új tisztségviselőket is!  38 családból 120 felnőtt és 25 gyerek képviseltette magát az év legnépszerűbb egyesületi rendezvényén. A képekhez klikkelj ide!

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Június 13., Csütörtök

A növekedés az új stratégia

A terv azért kell, hogy legyen min változtatni, a stratégiaalkotás pedig valójában nem külső szakértőkkel történik, hanem a kollégákkal. A Megakrán Nyrt. társtulajdonosa, Vitkovics Péter szerint a cél maga a stratégia, célja pedig mindenkinek van. A stratégia része a vízió és a misszió, ami azt mutatja meg, miért vagyunk itt, mi különböztet meg minket másoktól és hol képzeljük el magunkat a jövőben. Az a tulajdonos, aki képes arra, hogy a napi rutinból kiszakadva, elvonulva felülről nézze a saját vállalkozását, az képes a stratégia alkotásra és ahhoz kapcsolódóan akciótervek készítésére is. Ebben segít az Elite program. Úgy gondolja, hogy mindig saját magunkban kell bízni, a saját erőforrásainkra kell támaszkodni és a saját utunkat kell járni. S hogy ehhez mennyire van szükség külső tanácsadóra? Vitkovics Péter szerint a tapasztalt külső szemre szükség van az objektív kép feltárásához, mert a tulajdonost általában egy természetes vakság sújtja.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

Májusi FBN-H klub beszámoló

29 családból közel 60 fő vett részt a májusi klubon a Marriott Hotelben. A képekhez klikkelj ide! Az est első felében "A növekedés az új stratégia" címmel a Budapesti Értéktőzsdétől Dr. Lódi Katalni beszélgetett a stratégiaalkotásról néhány partner cégükkel, akik megosztották velünk tapasztalataikat és fejlődésüket az Elite program keretében. Ezt követően Új-Zélandról láttunk-hallottunk egy kis ízelítőt Sepherd Csaba prezentálásában, majd a Jójárt Család mutatkozott be. A késő esti közgyűlés elfogadta az éves beszámolókat, az idénre tervezett költségvetést és az Ellenőrző Bizottág beszámolóját is. 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

A Schiller Sztori 3 generáció szemével

Az alapító nagypapát annak idején Szenes Iván beszélte rá a reklámra és tőle származik a "Schiller Opel, a szerviz szuper!" szlogen is. Schiller Péter a nagybátyjának köszönhetően szerette meg az autókat és már egészen fiatalon elkezdett autókkal foglalkozni. Később beiratkozott a Bánki Donát Műszaki Főiskolára, mondván, hogy tanulni jobb, mint dolgozni, de mérnökként is autószerelő lett belőle. Korán megtanulta, hogy a vevőnek,  ha bejön a boltba, köszönni kell, s akkor is, ha távozik. Véleménye szerint még ma is ebből élnek.

 

 
Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

Lányi Szabolcs és az UTIBER története

Nem akart édesapja nyomdokaiban járni, helyette a fogorvosi pályát választotta és külföldi tanulmányútra ment. Édesapja - karizmatikus személyiség lévén - a személyével teremtette meg a vállalati kultúrát. Halálakor indultak a problémák, melyek megoldásában - Szabolcs bevallása szerint - sokat segített volna, ha már akkor ismeri az FBN-H Egyesületet. Az édesapja halála után a társtulajdonos háttérbe vonult, nem vállalta az ügyvezetői szerepkört, mégis őt keresték meg a kollégák a későbbiekben is ügyes-bajos dolgaikkal.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő