Az FBN-I minden évben jelentős publikációs és anyagi támogatással jutalmazza a legjobb második generációs családi vállalkozó projektjét. A projekt lehet a családi vállalaton belül és külön is megvalósított. Idén a London Business School a verseny egyetemi partnere.

 

 


The Family Business Next Generation Award


The FBN Next Generation supports, connects and energize young family business members who experience similar challenges. To identify young innovators, further encourage them in their entrepreneurial path and to demonstrate how the next generation can re-invent their family business we launched the FBN Next Generation Award.
 

For the 4th edition, the FBN Next Generation Award champions young family business members who contribute to renew and energize their family business.

This year, we are partnering with London Business School, which is generously offering the winner the opportunity to attend an executive training program led by their world-class faculty and receive personalized coaching.


The 2012 NxG Award winner will be invited to present her/his project during the FBN-I Summit in London, 4-6 October 2012. In addition, the winner will receive coaching support from world-class academic experts, a financial prize and invaluable networking opportunities. Click here to apply

Who can apply?
Candidates must be:

  • Aged between 18 and 35
  • A member of The Family Business Network
  • Candidates can be active or non-active in the family business

What projects are eligible for submission? 
The project should ideally:

  • Contribute to the renewal or perpetuation of the family business
  • Show innovation in at least one of the following areas: product, process, management, communication or governance
  • Be either profit or not-for-profit
  • Contribute to a sustainable future in any of these fields: people, communities, environment, future generations
  • Demonstrate measurable outcomes
  • Be launched more than 1 year prior to the application submission

Examples of relevant projects include: 
 

  • Launch of new product / new service / new branch
  • Invention of a new patent or feasible technology
  • Innovative way to solve business and /or family issues
  • New product-making process
  • New organisation / management structure
  • Launch of innovative marketing / communication tools
  • New family organisation
  • And many other similar projects...

How will the projects be evaluated? 
A panel of senior representatives of family businesses, young entrepreneurs and academics will evaluate projects against the following criteria: 
 

  • Innovation: degree of innovation;
  • Family business orientation: how far the project contributes to the renewal or perpetuation of the family business
  • Sustainability: Outlook for the project’s long-term success and impact on the family, the business, and the wider environment and society
  • Quality and clarity of the project
  • Profile of the NxG member: vision, enthusiasm, and perseverance

How to submit your candidacy?

  • Candidates should submit their project before 31st May 2012 by filling the online application form
  • Candidacies will be reviewed by the jury and the results provided by June 30th, 2012

 

2011 - Singapore Tanguy du Monceau of CO2logic, Belgium Award Partner: Insead  2010 - Chicago Simon Torres of Creativo F.C., Colombia Award Partner: Loyola  2009 - Amsterdam Roberto Sirotsky of 3YZ Digital Performance Agency, Brazil Edouard Janssen & Edouard Thijssen of Younited, Belgium Award Partner: IMD

Be the next on stage!
If you are a young innovator and would like to boost your project, apply today! Click here to apply

If you have any questions please contact Christine Gaucher. cg@fbn-i.org

A fórumról

A NxG fórum célja, hogy támogassa az utódlás – öröklés kérdéseinek felelős, célszerű, hatékony átgondolását, tapasztalatcseréit a következő generáció tagjai között. 18 és 44 év közötti fiatal felnőttek társasága, akik küzdenek a lehetőséggel, a felelősséggel, hogy a családi vállalataik körül milyen pozíciót érdemes, lehet, vagy kell elfoglalniuk. Fiatalokról lévén szó a találkozók jórészt kötetlen keretek közt folynak, bulis hangulatban, egymással beszélgetve, egy-egy központi témát röviden felvetve.

Beszámoló az éves konferenciáról

Ismét egy szuper hangulatú éves konferencián vagyunk túl és a szombati közgyűlésen megválasztottuk az új tisztségviselőket is!  38 családból 120 felnőtt és 25 gyerek képviseltette magát az év legnépszerűbb egyesületi rendezvényén. A képekhez klikkelj ide!

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Június 13., Csütörtök

A növekedés az új stratégia

A terv azért kell, hogy legyen min változtatni, a stratégiaalkotás pedig valójában nem külső szakértőkkel történik, hanem a kollégákkal. A Megakrán Nyrt. társtulajdonosa, Vitkovics Péter szerint a cél maga a stratégia, célja pedig mindenkinek van. A stratégia része a vízió és a misszió, ami azt mutatja meg, miért vagyunk itt, mi különböztet meg minket másoktól és hol képzeljük el magunkat a jövőben. Az a tulajdonos, aki képes arra, hogy a napi rutinból kiszakadva, elvonulva felülről nézze a saját vállalkozását, az képes a stratégia alkotásra és ahhoz kapcsolódóan akciótervek készítésére is. Ebben segít az Elite program. Úgy gondolja, hogy mindig saját magunkban kell bízni, a saját erőforrásainkra kell támaszkodni és a saját utunkat kell járni. S hogy ehhez mennyire van szükség külső tanácsadóra? Vitkovics Péter szerint a tapasztalt külső szemre szükség van az objektív kép feltárásához, mert a tulajdonost általában egy természetes vakság sújtja.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

Májusi FBN-H klub beszámoló

29 családból közel 60 fő vett részt a májusi klubon a Marriott Hotelben. A képekhez klikkelj ide! Az est első felében "A növekedés az új stratégia" címmel a Budapesti Értéktőzsdétől Dr. Lódi Katalni beszélgetett a stratégiaalkotásról néhány partner cégükkel, akik megosztották velünk tapasztalataikat és fejlődésüket az Elite program keretében. Ezt követően Új-Zélandról láttunk-hallottunk egy kis ízelítőt Sepherd Csaba prezentálásában, majd a Jójárt Család mutatkozott be. A késő esti közgyűlés elfogadta az éves beszámolókat, az idénre tervezett költségvetést és az Ellenőrző Bizottág beszámolóját is. 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

A Schiller Sztori 3 generáció szemével

Az alapító nagypapát annak idején Szenes Iván beszélte rá a reklámra és tőle származik a "Schiller Opel, a szerviz szuper!" szlogen is. Schiller Péter a nagybátyjának köszönhetően szerette meg az autókat és már egészen fiatalon elkezdett autókkal foglalkozni. Később beiratkozott a Bánki Donát Műszaki Főiskolára, mondván, hogy tanulni jobb, mint dolgozni, de mérnökként is autószerelő lett belőle. Korán megtanulta, hogy a vevőnek,  ha bejön a boltba, köszönni kell, s akkor is, ha távozik. Véleménye szerint még ma is ebből élnek.

 

 
Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő

Lányi Szabolcs és az UTIBER története

Nem akart édesapja nyomdokaiban járni, helyette a fogorvosi pályát választotta és külföldi tanulmányútra ment. Édesapja - karizmatikus személyiség lévén - a személyével teremtette meg a vállalati kultúrát. Halálakor indultak a problémák, melyek megoldásában - Szabolcs bevallása szerint - sokat segített volna, ha már akkor ismeri az FBN-H Egyesületet. Az édesapja halála után a társtulajdonos háttérbe vonult, nem vállalta az ügyvezetői szerepkört, mégis őt keresték meg a kollégák a későbbiekben is ügyes-bajos dolgaikkal.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Május 27., Hétfő